דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / 600,000 זה הגובה של גמר התיקון

600,000 זה הגובה של גמר התיקון

שאלה: האם כדי שנגיע לחיבור חייבים להיות 600,000 גברים שישתתפו בכך, כמו הכמות שעמדה ליד הר סיני בזמן קבלת התורה?

תשובתי: זאת אינה דרישה כמותית. נאמר שליד הר סיני עמדו 600,000 גברים, ומסביבם עוד נשים וילדים, ובסך הכול – 3 מיליון בני אדם. אבל המספר 600,000 לא מסמל את הכמות, אלא את עוצמת הכוונה להשיג את גמר התיקון.

6 הוא מספר הספירות של זעיר אנפין, ו"ק. 1000 מסמל את החכמה, ו-600,000 מסמל את הגובה של אריך אנפין.

אם כל הנשמות השבורות מגלות ביחד שהן רוצות להגיע לערבות, אז הן מביעות את הבקשה שלהן בצעקה שהן מעלות למלכות, לשכינה.

הדרישה הזאת עולה ממלכות לזעיר אנפין, שבו יש שש ספירות (ו"ק), ובכל אחת מהן יש עשר ספירות. ובזכות הרצון הזה של התחתונים, שש הספירות של זעיר אנפין עולות למדרגה שגדולה ממנו פי עשרת אלפים.

וזה נקרא שהנשמות רוצות להגיע לחיבור שתואם את אריך אנפין, לגמר התיקון.

הן בעצמן אינן יודעות מה מהותו של החיבור הזה, אבל הן רוצות אותו. ולכן נחשב שהן 600,000. כך נקרא הרצון שלהן, ולא הכמות. ברוחניות לוקחים בחשבון את עוצמת הרצון ולא את הכמות.

אלה יכולים להיות אפילו שני בני אדם, כי הרי נאמר "מיעוט רבים שניים". ואיפה כל אותם הנשים, הגברים והבהמות שהם הוציאו ממצרים? איפה כל הכלים שהם הוציאו משם? – כל זה נמצא בתוך האדם!

כל אחד צריך להרגיש עכשיו כאילו הוא יצא ממצרים ועומד מול הר סיני. אבל איפה כל אותם 600,000 בני האדם? איך אני יכול לספור אותם? – כולם נמצאים בתוכך.

התורה מספרת על מה שקורה במציאות, בפועל, בתוך האדם, ולא על כמות בני האדם שהשתתפו באיזשהו אירוע היסטורי. היא מדברת רק על תהליך השינויים הפנימיים שלנו.

אך מהצד השני, קיים חוק, שלפיו כל שורש רוחני חייב לפחות פעם אחת להתפשט עד למטה ולגעת בענף הגשמי שלו, ולכן, ככל הנראה, באמת עמדו 600,000 גברים ליד הר סיני.

אני מרגיש את המשמעות הפנימית של המושג הזה, ולכן אני יכול רק לתאר לעצמי כיצד הוא התגלה בחיצוניות. אבל לא צריך לדאוג שהתנאי הזה, שכביכול היה קיים בעבר, מחויב עבורנו היום. אתה לא חייב לנסוע עכשיו לסיני בשביל זה…

אל תחשוב שבכנס הגדול שלנו בדצמבר חייבת להתאסף כמות כזאת של בני אדם, שש מאות אלף. ברוחניות האיכות חשובה הרבה יותר מהכמות. אם כי גם לכמות יש חשיבות ומשמעות, כי היום הרי כל העולם צריך להתחיל בתיקון. אבל אל תחשוב שאנחנו חייבים בהכרח לאסוף יחד 600,000 בני אדם, וכל שכן שלא 3 מיליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 02.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתכוננים לצאת לדרך
לצאת ממצרים בלי לזוז מהמקום
אהבה ושנאה של שישים ריבוא נשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest