הכוח שמאיר בך

אנחנו מתחילים את הדרך הרוחנית שלנו מהתעוררות מלמעלה, ממה שנקרא "הנקודה שבלב", שמתעוררת באחד הגלגולים, בשעה מסוימת, במצב מסוים. אנחנו לא יודעים למה, אבל האדם פתאום מתחיל להרגיש ברצון לקבל שלו, בכל החיים שלו, חוסר מילוי. מהצד השני, הוא מתחיל להרגיש שמופיע בתוכו רצון נוסף שמושך אותו לאן שהוא. הוא מרגיש את שתי הנקודות האלה, כפי שזה בדרך כלל קורה בחיים שלנו. למשל, אני מתאכזב מאיזושהי עבודה, ונדמה לי שעיסוק אחר יכול למלא אותי. אני מרגיש אכזבה ממצבים מסוימים בחיים שלי, ויחד עם זאת, ייתכן שאני רואה כיוון חדש.

כך גם כאן. בסיכומו של דבר, אינני מרוצה מהחיים שלי, ולשם כך לא צריכים לקרות שום אירועים דרמטיים כמו פשיטת רגל וכדומה. פשוט אין סיפוק. ויחד עם זה מופיע כיוון חדש שאינו מוכר לי, ואני מגיע למקום כלשהו שבו נדמה לי שאוכל למלא את עצמי.

אז מה ההבדל? – בינתיים אין הבדל. ישנם הרבה אנשים שמגיעים לכל מיני חברות, קבוצות וזרמים רוחניים למיניהם, עוסקים בפעולות שונות שבעזרתן הם מקווים למלא את עצמם, החל מספורט ועד לתחביבים שונים.

בהתחלה, כשהאדם מגיע לחכמת הקבלה, לא כל כך מובן לו מה קורה ובמה זה שונה ממקומות אחרים. ועל אף שאומרים לו: "אם אתה רוצה להשיג משהו, אתה חייב להיכנס לקבוצה", זה לא נראה לו כמו משהו מיוחד. ישנם הרבה מקומות שבהם אומרים לאדם להיכנס לקבוצה. אך אין כל כך הרבה מקומות שבהם דורשים מהאדם להגיע לחיבור עם האחרים. בדרך כלל, מדובר במאמץ חיצון. ואפילו אם לפעמים דורשים ממנו גם מאמץ פנימי להתחבר עם האחרים, כמו ביחידת קומנדו שבה כולם דואגים זה לזה כדי להשיג את המטרה – זאת עדיין מטרה אגואיסטית ברורה.

אך בקבוצת מקובלים הכול קצת אחרת. אומרים לי: "בזכות זה שתשפיע לחברים, תרכוש את כוח ההשפעה הכללי. אבל מאיפה אתה תרכוש אותו? – חוץ מההשתוקקות להתחבר עם החברים, אתה צריך לדרוש שיתגלה מתוך החיבור שלכם כוח מיוחד. הכוח הזה מתגלה כתוצאה מכך שאתם עוסקים במשהו חדש: אתם רוצים להתחבר לא באופן אגואיסטי, כמו ביחידת קומנדו צבאית, אלא בהתאם לעצות המקובלים, המורים שמובילים אתכם עכשיו למימד העליון החדש.

אם אתה מקשיב למילים שלהם, אם אתה קורא שהם כותבים על אותו המימד העליון, אז אתה נכלל בקבוצה, משתדל להשיג איחוד ואהבה כלפי החברים, וקורא ספרים שמדברים על הקשר והאהבה ביניכם. אתה מצפה שכל העיסוק הזה עם הספרים והחיבור עם האחרים יגלה לך את הכוח החדש הזה, שנקרא "השפעה ואהבה". וכך אתה תגדל בתוך הכוח הזה, בכוח ההשפעה והאהבה לזולת, שאת ההרגשה שלו נותן לך הכוח העליון שמאיר בך.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 02.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך הארוכה אל האהבה
"קראוהו בהיותו קרוב!"
טכניקת העלייה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest