דף הבית / כלכלה / כסף / עולם ללא אירו

עולם ללא אירו

דעתו של ג'ון קורנבלום, יועץ בכיר ב-Noerr LLP: "סופה של המלחמה הקרה (1990) היה תקופה של דאגות עבור מייסדי האירו: האם יתעוררו בגרמניה המאוחדת רוחות הלאומנות הישנות? האם תופיע שוב סכנת המלחמה?

כל מנהיג אירופאי באותה התקופה ראה במטבע האחיד פרויקט פוליטי חשוב ביותר, שנועד להעצים את האיחוד האירופי ולהעלים את הסכנה הנ"ל. בעיניהם, עולם ללא אירו היה נראה כמו עולם שניצב בפני סכסוכים או אפילו מלחמה.

עקב הפחדים הללו, פרויקט האירו פותח במהירות, ללא הסכמים על מוסדות פוליטיים משותפים שהיו יכולים להפוך את אירופה לגוש כלכלי מאוחד באמת. במקום שניהול המטבע יהיה נקי מפוליטיקה, הוא הפך למשחק פוליטי.

במקום לפעול בנחישות, הממשלות האירופאיות מרגישות שהן מחויבות ל"אירופה". הפחד הבלתי נשלט מהסכסוך הפנימי מוטבע בהם מאז מלחמת העולם השנייה. הפוליטיקאים האירופאים יכולים לא להיות מומחים בכלכלה, אך הם מכירים היטב את בוחריהם. עדיף לא לעשות שום דבר, מאשר לסכן את היציבות שלשם השגתה הושקעו כל כך הרבה מאמצים… כל שאלה על האירו היא עדיין שאלה על מלחמה…"

התייחסותי: בכל מקרה, עד שהאנשים לא יגיעו להכרה בתלות הטוטלית שלהם זה בזה, הפחד מהמלחמה לא ייעלם מהכרתם. רק ערבות הדדית תגאל את העולם מהפחד מהמלחמה ותעלה אותנו להרגשת הנצחיות.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר בהבנה
האיחוד האירופי מתפרק, העולם לקראת מלחמה
אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest