דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית של עזרה הדדית

ברית של עזרה הדדית

האדם צריך לעשות את מה שהוא מסוגל על מנת להתחבר ולהשתדל להגיע להשפעה. וכתוצאה ממאמציו הגשמיים, האגואיסטיים, הוא ירגיש עד כמה הוא לא רוצה את החיבור הזה, לא רוצה את האיחוד, את הערבות, לא רוצה להיות כאיש אחד בלב אחד. הוא לא רואה בזה שום תועלת. כל זה רק דוחה אותו.

כך הוא מגלה את הרצונות שלו שדורשים תיקון. הרצונות שהבורא ברא באדם כ"יצר רע". ולאחר הגילוי הזה, הוא כבר מתחיל לראות כיצד עוזרים לו מלמעלה, למרות כל חוסר הרצון שלו.

גילוי הרע מגיע מלמעלה כחלק מתהליך התיקון. הבורא כורת ברית עם האדם שהוא לא יעזוב אותו, אלא יעזור לו להתקדם. גם אם האדם לא ירצה להתחבר, גם אם זה ידחה אותו – בכל זאת הוא יקבל השראה מהמצב הקודם שבו הוא השקיע מאמצים להתקדמות, וזה יתמוך בו.

וכך, בהדרגה, האדם מגיע לכך שמתגלה לו מעט מהי ההשפעה, מהו כוח האהבה. הוא מתחיל להבין שהמטרה שלו היא רק לגלות את הנחיצות אליה. ואז כבר יש לו אפשרות, במודע או שלא במודע, להבין, להרגיש, לצעוק ולבקש את כוח התיקון.

לרצון הנכון מצטרפת הבקשה הנכונה (מ"ן) – הדרישה לצאת מהמצב הזה ולעבור למצב טוב יותר. הרצון הזה יכול עדיין להיות אגואיסטי, מה שנקרא "לא לשמה", אך הוא כבר מתאים לדרך הנכונה.

וכך, בהדרגה, צעד אחר צעד, האדם מברר את רצונותיו ואת כוונותיו. ודאי שלא הוא בעצמו קובע את שלבי ההתפתחות שלו, אלא הם מתעוררים בהתאם לרשימות (הגנים האינפורמטיביים) הטמונות בו. הכוח העליון, האור, הוא שמנהל את כל התהליך. והאדם צריך רק כל הזמן להשתוקק קדימה ולבצע אפילו את הפעולות הקטנות ביותר, שתקדמנה אותו, ולו במעט, לקראת המטרה.

ואז הוא ישיג את הרצוי: יקבל את האור המחזיר למוטב, ירכוש את הכוונה להשפיע ויתמלא באור החוזר שנותן את הרגשת החיים הרוחניים – החיים בהשפעה!

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 26.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איפה אפשר להשיג את החצי החסר של הכלי
מתאמנים
ברית שלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest