דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחפשים את ראשית הצירים

מחפשים את ראשית הצירים

שאלה: כל דבר בעולם הוא יחסי, הכול נע והכול תלוי בזווית שממנה אנחנו מסתכלים. האם יש משהו קבוע בעולם? האם חכמת הקבלה יכולה להציע איזושהי נקודה בלתי משתנה שאפשר לקבל אותה כראשית הצירים וממנה להתחיל לפתח את הקוד של התוכנה החדשה?

תשובתי: הנקודה הקבועה הזאת היא מלכות דאצילות, שקיימת בצורה של ספירת כתר שדבוקה ביסוד של זעיר אנפין. זאת נקודת הדבקות שלנו בקבוצה.

זוהי ראשית הצירים, הבסיס שביחס אליו אנחנו תמיד יכולים למדוד את עצמנו בצורה מדויקת לחלוטין. הכול נמדד מתוך הנקודה הזאת. כי כל מה שנמצא מתחת למלכות דאצילות: עולמות בי"ע, שנקראים "עולמות דפרודא", שנבדלים מהקדושה, מ"העולם המדומה" שלנו – כל זה מעורפל ולא קבוע, כלומר, עולה, יורד ונעלם.

וכל מה שנמצא מעל למלכות דאצילות – אלה הם המצבים שאותם היא משיגה, ואז היא מגלה אותם לכל מי שנמצא בתוכה. לכן זאת הנקודה היחידה שעליה אנחנו יכולים לעמוד באופן יציב ולמדוד את כל השאר ביחס אליה.

אתה יכול לשאול: הלוא הנקודה הזאת נמצאת מעל לפרסא, ואיך אנחנו, שעדיין לא השגנו את העולם הרוחני, יכולים להישען עליה באיזושהי מידה? אבל דווקא בגלל זה התקופה הזאת של ההכנה נקראת זמן של חושך וגלות, שבו אין לך שום דבר! ולהיפך, אם תחתוך מעצמך את כל היסודות השקריים הקודמים שלך – אז תמצא את נקודת האמת הזאת.

דווקא זה מה שמפריע לנו למצוא אותה – העובדה שאנחנו לא רוצים להיאחז בה וחושבים שהיא בלתי מושגת ונמצאת איפשהו מעל לפרסא. אבל אתה יכול למצוא אותה כאן ועכשיו, בתוכך, בתנאי שתזרוק את כל היסודות האגואיסטיים שלך, שנדמה לך שהם מחזיקים אותך בצורה יציבה על הרגליים, ותיאחז בנקודה הזאת, שנקראת "אמונה למעלה מהדעת".

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית
מההתחלה ועד הסוף
נקודת הכניסה לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest