דף הבית / משבר עולמי / התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך

התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך

כלי התקשורת הם כלים של "שטיפת מוח" שהופכים את האדם לרובוט. מחקרים של פסיכולוגים, סוציולוגים ופסיכיאטרים מוכיחים שהתקשורת משפיעה על ההתנהגות של בני האדם. אלה לא כלי תקשורת, אלא כלי מניפולציה.

מה שאנחנו עושים נקרא "כלי החינוך". חינוך! הכלים האלה צריכים לתת לאדם הרגשה של שותפות, של תלות. אנחנו מסתמכים על האגואיזם הבריא הרגיל, שיראה לאדם שהוא תלוי לגמרי בכל האחרים. ואנחנו לא משקרים לו, אלא פשוט מגלים לו את התמונה האמיתית, שאותה האגואיזם שלו מסתיר ממנו.

אם אני באמת תלוי בכל בני האדם בעולם, אך אני לא לוקח את זה בחשבון ולא רוצה לקבל את זה – זה רק מפני שהאגואיזם שלי משקר לי בכוונה, מפריע לי ומכריח אותי להרגיש רע, ולכן אני סובל. "כלי החינוך" יעלו את הרגישות שלי לתלות שלי באחרים. אני אתחיל לאט לאט להרגיש שאני תלוי בכולם.

כמו שאנחנו מסבירים לילד עם מי הוא צריך לשחק ועם מי לא, כיצד הוא צריך להתנהג וכן הלאה, כך גם אני, כשאני מקבל את ההשפעה הזאת, הופך להיות רגיש כלפי הקשרים שלי עם האחרים ומתחיל לבנות אותם בצורה אחרת לגמרי. ואז אוכל להיכנס למערכת כלכלית ופיננסית שונה לגמרי, ולהתגבר על המשבר. אני באמת אוכל להגיע לאירופה מאוחדת, ולא לזה שמישהו מלווה למישהו משהו ומחזיק מזה מעמד, על אף שבסופו של דבר במוקדם או במאוחר הוא יגיע לקריסה.

אני צריך להרגיש יותר את התלות ההדדית בינינו, לא בצורה תיאורטית, אלא לראות שהיא באמת קיימת בטבע והיא מתגלה לנו מיום ליום יותר ויותר. כי יש הבדל גדול בין הצורה שבה היינו מקושרים זה לזה לפני 100, 50, או אפילו 5 שנים, לבין היום. אנחנו כל הזמן מתקדמים לקראת תלות יותר ויותר גדולה.

אנחנו צריכים לעשות כך שמכל הצדדים, דרך כל החושים, אני אקבל את המידע וההשפעה הנדרשים, ואפילו לא מידע והשפעה, אלא הרגשה ותפיסה. עלינו להגביר את הרגישות שלנו, הרגישות לתלות שלנו זה בזה, ואז ניכנס ליחסים חברתיים שונים לחלוטין.

מתוך ישיבת תוכן בנושא הערבות, 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסוד: כיצד למנוע את האסונות
במה יעסקו המובטלים?
העבודה האמיתית רק מתחילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest