דף הבית / כלכלה / כסף / רוסיה ממשיכה להתקדם אל המבוי הסתום

רוסיה ממשיכה להתקדם אל המבוי הסתום

דעתו של ליאון אהרון מהמכון האמריקאי Enterprise: "המערכת שנוצרה על ידי פוטין בתחילת שנות ה-2000 רוקנה את משאביה ודוחפת את המדינה למבוי סתום. אך כיצד ניתן להיפטר ממנה אם מי שהמציא אותה שוב שולט במדינה?

התלות של רוסיה ביצוא הנפט גדלה פלאים. ההכנסות מיצוא הנפט היו מהוות שליש מהתקציב המדיני, והיום – הן חצי ממנו. תקציב המדינה מתאזן רק אם מחירה של חבית נפט עולה על 125$.

אם רוסיה תמשיך להתקדם בדרך הזאת, היא תהפוך למדינת נפט עם שחיתות בכל מקום, עם חוסר ניידות חברתית ועם האטה בקידמה המדעית והטכנולוגית.

התרופה למחלה המערכתית הזאת – היא המודרניזציה. וזה אומר, בתי משפט לא משוחדים, ממסד הוגן ומוכשר, ביטול הצנזורה בעיתונות, בחירות חופשיות, ביטול המונופול במגזרי המפתח הכלכליים וצמצום הפיקוח המדיני על הכלכלה.

ארצות הברית צריכה להיות מוכנה לערעור היציבות הפנימית של רוסיה ולהתנהגות חיצונית בלתי צפויה. רוסיה נכנסת לתוך מים גועשים, והעולם כולו ירגיש את הזעזועים".

התייחסותי: כל המדינות, כולל ארה"ב, כל אחת בדרכה, תיצור גלים, מפני שהן אינן רוצות להכיר בדרישת הטבע להתחבר, ויוצאות נגדו. אנחנו עוד נראה מי מזיק יותר לעולם על ידי התנהגותו. כך שגם אמריקה ממשיכה להתקדם אל המבוי הסתום!

ידיעות קודמות בנושא:
ברוסיה הולך להיות בלגאן
רוסיה נכנסת למשבר חדש
האסון והאופי הרוסי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest