המנוף

שאלה: איך אפשר למדוד יגיעה? אנחנו רואים, לכל אורך ההיסטוריה, שלחלק מהמקובלים הדרך הייתה קלה, ולאחרים זה עלה בייסורים רבים. איך זה שאחד עבר מחסום תוך חמש שנים, והאחר תוך שלושים, והשלישי, שהתאמץ מאוד, בכלל לא השיג שום דבר?

תשובתי: אנחנו לא יכולים להשוות בין היגיעות של בני האדם, כי לא ידוע לנו המצב ההתחלתי של כל אחד ומקומו במערכת הכללית.

נניח שמישהו נמצא במדרגה החמישית מלמעלה בפירמידת הנשמות, אך בהתאם לזה, הוא נולד עם הרצונות הגרועים ביותר ועם התכונות המקולקלות ביותר, והוא צריך לעבוד על זה שנים רבות, נניח, לא סתם שלושים שנה, אלא שלושים שנה כפול עשרה גלגולים. כמה זמן לוקחת הדרך לאותם המצבים שמאפשרים לו לתפוס את ה"משבצת" שלו ולהשיג את שורש נשמתו? ובינתיים אתה מרחם עליו: "איזה מסכן…"

ואילו האחר שייך לשכבות האמצעיות, ועושה בקלות את עבודתו תוך כמה שנים.

בכל הנוגע אלינו, האנשים בעלי הנקודה שבלב, כלומר הנשמות ששייכות לקטגוריה של "ישראל" – אנחנו נאלצים לבצע עבודה קשה מאוד. קודם כל, אנחנו כבר היינו למעלה ונשברנו, בשונה מ"אומות העולם". הרצונות לקבל שלהם היו מלכתחילה כאלה, ואצלנו המצב פי כמה יותר גרוע. ולכן התיקונים שלנו קשים הרבה יותר. אנחנו רואים את זה לפי אותה השנאה ואותן הצרות שליוו את עם ישראל במשך כל ההיסטוריה.

וגם הדרך הרוחנית עצמה, העלייה להר הזה, היא הרבה יותר קשה עבורנו, בהשוואה לעולם, שעבורו העלייה תהיה קלה. האנשים פשוט יצטרפו אלינו: "כן, אנחנו רוצים, אנחנו מוכנים". הם באמת ירגישו שזה שווה את זה. דווקא בנו, ולא בהם, מסתתר היצר הרע, הרצון השבור. הם רק מביאים את ה"כבדות" שלהם, את המשא שקשור לרגליים שלך. ועכשיו אתה צריך להמציא את המנגנון שירים את הכבדות הזאת.

כיצד ניתן לייצר את ה"מנוף" שירים את המשא הזה? כיצד הוא יפעל? – את זה אנחנו צריכים לעשות. האנשים מביאים אלינו את המטען שלהם ומעמידים אותו על המסוף, כמו בשדה תעופה, והתפקיד שלנו הוא ההעמסה והאספקה.

ואין כאן על מה להתרעם. יתר על כן, אף אחד לא יכול לטעון שהדרך עבורו היא קלה יותר או קשה יותר בהשוואה למישהו אחר. הרי אתה לא "מלובש" באחר, ולכן אינך יכול לערוך השוואות ולבוא בטענות. לפי הטבע שלך אתה שקוע בתוך עצמך, ואין באפשרותך למדוד יגיעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 21.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חיכינו, וזה הגיע
המערכת הראויה לעלייה
צדק מוחלט בחיי הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest