דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תסכים – וזה יתגלה!

תסכים – וזה יתגלה!

שאלה: כיצד אני יכול להשפיע אישית על התגלות העולמות?

תשובתי: אתה כבר נמצא בעולם אין-סוף, ואתה רק צריך לגלות שאתה נמצא בתוכו. כולנו נמצאים בתוך המעגל של עולם אין-סוף. כולנו! אנחנו קיימים במערכת הזאת בצורה האידיאלית. גם עכשיו אנחנו נמצאים בעולם אין-סוף, והוא מתוקן לחלוטין, רק לא כלפינו. המצב הזה, ההשפעה והאהבה המלאה, שיתוף הפעולה המלא של כולם עם כולם, הוא מנוגד לנו והפוך מאיתנו לחלוטין.

ולכן הוא מתגלה לנו בהדרגה, במידה שבה אנחנו יכולים לסבול אותו. זהו המצב הכי מנוגד לי, הכי שנוא עליי והכי דוחה אותי. ולכן, הוא מתגלה אליי רק בהתאם למידה שבה אני יכול להסכים איתו מראש, בכללות.

במאמריו של בעל הסולם "השלום בעולם", "החירות" וכדומה, אנחנו לומדים שכולנו מחוברים זה לזה בדומה לגלגלי שיניים במנגנון אחד, שבו כולם נעולים לגמרי, צמודים בצורה מוחלטת. הם מהודקים זה לזה עד כדי כך שהתנועה הקטנה ביותר של גלגל שיניים אחד מניעה את כל המערכת. כל אחד קשור עם כולם וכולם חייבים לנוע בהרמוניה. זאת המערכת שבה אנחנו קיימים מלכתחילה.

כולנו שונים כל כך ונמצאים יחד בציור הזה (ראה ציור). והציור הזה יכול להיות גם תלת מימדי. אנחנו נמצאים בו כמו בקובייה הונגרית, כולנו צמודים לחלוטין זה לזה: כל אחד מאיתנו מורכב מ-613 רצונות, מחובר לכל האחרים, שגם בכל אחד מהם יש 613 רצונות. אנחנו "מקושרים" בצורה מלאה ושלמה.

אבל, ברוך השם, התמונה הזאת אינה מתגלה לנו, מפני שאין בכוחנו לסבול אותה. אבל אנחנו קיימים בה ומבצעים באופן אוטומטי את כל הפעולות שלנו, כולל פעולותינו הנוכחיות. וכל הפעולות האלה הן מוצדקות. למעשה, כולנו רק משפיעים זה לזה, אבל איננו רואים זאת. אלא אנחנו רואים את התמונה ההפוכה, את מה שאנחנו רוצים לראות.

חכמת הקבלה מכוונות אותנו לכך שהמצב האידיאלי יתגלה לנו בהדרגה, שהתמונה הזאת תתחיל לחיות בתוכי, שארצה שהיא תחיה בתוכי. ואז היא תתגלה.

אין שום דבר חדש בעולם. פשוט מתגלה לנו המצב שנברא על ידי הבורא מלכתחילה, המצב שבו אתה נמצא מלכתחילה. לכן כל החכמה שלנו היא חכמה אודות גילוי הבורא, גילוי כל המערכת הזאת, ולא יותר מזה. מאיתנו נדרש רק לרצות שכל מה שכבר קיים – יתגלה. אבל כדי לרצות את זה וכדי לגלות את זה, אנחנו צריכים לשנות את עצמנו, להסכים עם התמונה הזאת. זאת העבודה שלנו.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שבעה מיליארד עולמות
אז מה בדיוק אני קובע?
ʺ620ʺ גשרונים ממני אליך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest