דף הבית / כלכלה / כסף / שעת השין של גוש האירו

שעת השין של גוש האירו

ידיעה: "אין להם סיבה לחייך. סיכומי הוועידה הכלכלית של ה-G20 בפריז מעוררים בקרב משתתפיה צחקוק עצבני במקרה הטוב. לאיחוד האירופי הוקצב שבוע על מנת לתאם עמדות בנושא: כיצד מצליחים לשלוט בנעשה בגוש האירו.

המדינות ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה, מתוך פחד מפני מגפה כלכלית, הציעו להכפיל את היקפה של קרן המטבע הבינלאומית ולמנוע מהרעל האירופי להתפשט. ארצות הברית הדגישה שהאיחוד האירופי צריך למצוא את הפיתרון בעצמו.

אפילו היפנים, המאופקים בדרך כלל, הדגישו שהמפגש בין ראשי המדינות ב-23 באוקטובר צריך להיות מכריע. ראשי המדינות המובילות בגוש האירו, ניקולא סרקוזי ואנגלה מרקל, כבר הבטיחו לעבד עד סוף החודש את תוכנית ההבראה ל'אירופה החולה'".

התייחסותי: אין תרופה אחרת לאירופה החולה, חוץ מבניית הסביבה שתחנך אותנו להיות אינטגרליים, לשתף פעולה כמו להקת ציפורים או דגים. רק שבעלי החיים פועלים בצורה טבעית ונשלטים על ידי השכל והרצון הכללי, שהוא ה"מפקד" של הקבוצה כולה, ואילו אנחנו צריכים להתעלות עד לדרגה שבה גם אנחנו נפעל מתוך הכרה, מתוך רצון.

הפיתרון למשבר הוא לא בפעולות פיננסיות, אלא בשינוי האדם. האדם צריך להפוך לאינטגרלי, פעיל ומשתתף נבון באנושות, כמו דגים וציפורים בלהקה. האמצעי היחיד לשינוי האדם הוא הסביבה המיוחדת, בדומה לצורה שבה אנחנו מחנכים את הילדים תחת השפעת הסביבה.

אך במקרה שלנו, אנחנו צריכים לבנות את הסביבה הזאת סביבנו במו ידינו. רק הפעולה הזאת, לצד הפעולות הפיננסיות המעטות שמכוונות לאיזון החברה, יאפשרו לנו לצאת מהמשבר ולהתחיל לקבל צורה חדשה של חברת צריכה נבונה.

ידיעות קודמות בנושא:
התפרקות האיחוד האירופי – סטייל ברית המועצות ואף גרוע מזה!
צריכים לבחון מחדש את יסודות המערכת הפיננסית העולמית
ʺמי אשם?ʺ, שאלה רטורית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest