דף הבית / משבר עולמי / צריך לתקן את בני האדם ולא את הכלכלה

צריך לתקן את בני האדם ולא את הכלכלה


שאלה:
אנחנו אומרים שאסור לאירופה להגיע לפיצול ולקרע בגלל משבר החובות. אז מה היא צריכה לעשות?

תשובתי: המפתח להצלחה הוא החינוך. אתה לא תמצא שום פיתרון אם לא תחנך את העם, אם לא תעלה אותו לדרגת הערבות ההדדית. קודם כל, צריך להסביר לאנשים למה כל כך נחוץ לעזור ליוון. הרי אף אחד לא רוצה לוותר או לשלם את חובותיהם של האחרים.

בגדול, כל המשבר הנוכחי מתגלה כדי שנשיג בפועל את הערבות ההדדית, כדי שכל אחד מאיתנו ירגיש את התלות בכולם. העולם צריך להגיע לקשר הדדי פנימי בין כל בני האדם, כדי שהם יהפכו לכלי אחד ויגלו את הכוח העליון, את המימד העליון.

אם כן, המשבר לא הגיע כדי שננסה לתקן אותו בצורה ישירה, אלא כדי שנעלה בעזרתו למדרגה עליונה יותר. ומכאן נובע הצורך בחינוך. ברגע שניגש אליו, המשבר פתאום יתחיל להירגע ולדעוך. אנחנו אפילו לא נבין מדוע זה קורה כך. כל העניין הוא שאנחנו נוביל את האנשים לשינויים פנימיים, למטרת הבריאה. הרי ייעודו האמיתי של המשבר הוא לשנות את האדם ולא את המערכת הפיננסית.

מנהיגי אירופה עדיין סבורים שאפשר יהיה לחזור למגמה הקודמת: לייצר כמה שיותר, להגדיל את הצריכה… אבל למעשה, ההתפתחות הולכת לכיוון ההפוך, ואת זה צריך להסביר. אירופה צריכה להמשיך לתמוך במדינות ובבנקים הבעייתיים, אבל העיקר הוא בני האדם. ללא החינוך, אנחנו לא נראה את האור בקצה המנהרה. העולם צריך לדעת את האמת הזאת.

אם סתם יזרימו כספים לבעלי החובות, יהיה מזה רק רע יותר. במקביל לכך, צריך לחנך, ללמד את בני האדם על חוקי העולם האינטגרלי. השינויים הפנימיים לא יופיעו אצלם באופן מיידי, אבל הפעולה עצמה, המכוונת לתיקון, כבר תבריא את המצב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 17.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין לאן לברוח
אפשר להסביר הכול
עצירה מנסיבות אובייקטיביות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest