דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוהר – לכל האנושות

זוהר – לכל האנושות

שאלה: איזו משמעות יש לספר הזוהר בתהליך החינוך הגלובלי והאינטגרלי? האם הספר הזה התגלה בדורנו כתרופה למשבר, או שגילוי הזוהר מאיץ את התהליך? מה קודם למה?

תשובתי: קודם כל, חשוב מאוד עבורנו לקרוא את הזוהר במשך חצי שעה בשיעור הקבלה היומי שלנו. כך זה היה נהוג אצל הרב"ש, ולכן אני הולך בדיוק לפי אותו ה"מינון", רק שאנחנו קוראים את הזוהר לא בשעות הערב אלא בשעות הבוקר, שזה מועיל עוד יותר.

כמו כן, אנחנו מכינים את הספר "זוהר לעם". "לעם" – הכוונה לאלה שירצו להצטרף ויבינו שעל ידי קריאת הספר הזה אנחנו מושכים את האור שעוזר לנו להתחבר, ושרק בעזרתו החיבור בינינו יצליח.

לכן כולנו צריכים לקרוא את הספר הזה. כי הזוהר מדבר רק על החיבור המתוקן, על המערכת הפנימית המתוקנת שלנו, של כל האנושות, שבה כולנו נתחבר יחד בשכל וברגש, ונגיע לרצון אחד ומחשבה אחת, וכך נגלה את עצמנו במדרגת האדם, הדומה לבורא, לעולם העליון, לחיים העליונים.

לכן אני בטוח שאנחנו מכינים את "זוהר לעם" לא לחינם, אלא יגיע הזמן שיקראו וישתמשו בו חוגים רחבים של החברה. כפי שאנחנו קוראים את הזוהר עכשיו, כך יקראו את הספר הזה, נניח, דרך הרשתות הווירטואליות, והאנשים ישתתפו בזה. כי הזוהר הוא מקור האור המחזיר למוטב, שאותו ניתן למשוך בכל הרמות. והחזרה למוטב היא החזרה למצב שהיה לפני השבירה, כלומר לחיבור בינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הזוהר יעזור לכולם
זוהר – לכולם

הספר העיקרי בחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest