דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "עוגת השכבות" של הנשמה

"עוגת השכבות" של הנשמה

היום אנחנו לא יכולים לנהל את העולם שלנו. אני רוצה לעשות תיקונים כלשהם במערכת הפיננסית, במערכת הכלכלית, במסחר, בקשר בין המדינות, בין בני האדם, בין בני זוג – ולא מצליח. קיימות הפרעות נוספות כלשהן, תנאים מסוימים שאינני לוקח לתשומת ליבי ולכן שום דבר לא מצליח לי. אין לי מספיק ידע, אין לי מספיק קשר ברור עם אותו העולם החדש שלפתע מתגלה לפנינו ואיננו מצליחים לבוא איתו במגע בצורה ברורה.

מהיכן זה נובע? – זה נובע מאותן המדרגות שיורדות אלינו מעולם אין-סוף. המדרגות האלה כבר נמצאות בנו. גם הן נוצרות תחת השפעת הרשימות. כלומר, גם כוחות ההשפעה שמופיעים ומתגלים כלפינו – גם הם נמצאים בתוכי, בהרגשה שלי את המרחב החיצוני. רק שאלו כבר לא כוחות אגואיסטים, אלא כוחות של השפעה, וזאת גם "עוגת השכבות" שלי, זוהי גם ההרגשה הפנימית שלי את העולם. זה גם אני. כל זה בתוכי. אין שום דבר שיוצא מגבולותיי.

"אני" – זה בעצם הנשמה.

אם אני מתחיל לחלק את עצמי בצורה כזאת, אני מתחיל לראות שהעולם של היום עוזר לי. מתגלה בנו כביכול כוח "רע" אגואיסטי – העבר האפל. ומופיע גם הכוח האלטרואיסטי. השכבות האלה מתגלות בי: אני מתחיל להרגיש אותן לא סתם מחוץ לי, אלא בתוכי. לכן אני "מבולבל", לכן אני כל כך נבוך, לכן אינני מסוגל להתמצא בעולם של היום.

כשאנחנו מתחילים להבין את המערכת הזאת ולהתמצא בה איכשהו, אנחנו רואים כיצד זה קורה על אנשים אחרים. אנחנו מבינים שמופיעה בנו "עוגה רב שכבתית" כזאת: רשימות מהעבר, מההווה ומהעתיד, הכוחות האגואיסטיים של העבר, הרגשת ההווה והתחושות הלא מוגדרות והלא מובנות של העתיד – תכונת ההשפעה, תכונת הקשר.

השכבות האלה שמתגלות בי עדיין לא מחוברות יחד למערכת אחת, לכן הן נקראות "המשבר שלנו", הפירוד שלנו בין החלקים האלו. המשבר נקרא "אינטגרלי", מפני שהוא אינו נותן לנו את הקשר בין כל החלקים. אין את זה בנו וזה יישאר כבעיה עד שנלמד לשלוט בזה.

היכן הבעיה? – מצד אחד ציירתי שאלה ומשבר, ומהצד השני אותו הדבר נקרא "נשמה". כלומר אנחנו היום בדרך, בשלב של גילוי הנשמה בנו.

כשנחבר בתוכנו את כל החלקים הללו, אנחנו נראה במקומם תמונה מעניינת – אנחנו נראה שאנחנו מורכבים משלושה קווים.

הכוחות האגואיסטיים מהצד האחד – הם החלק התחתון של העוגה. הכוחות האלטרואיסטיים או ההשפעה – הם החלק העליון של העוגה. והכוח האמצעי – זה הקשר ביניהם, כשאנחנו אוספים את כל זה בתוכנו ויכולים לעבוד יחד איתם. החלק האמצעי של העוגה יחבר בין הפלוס האלטרואיסטי למינוס האגואיסטי ויוכל לעבוד יחד איתם. זאת בעצם העבודה שלנו – העבודה בקו האמצעי.

כך שאנחנו היום, עם המשבר ועם ההפרעות הפנימיות, נמצאים לקראת גילוי הנשמה שלנו. ודאי שהעולם עדיין רחוק מזה. הוא לא יגלה את זה בצורה כזאת, אלא בעזרתנו – בדרכים פשוטות יותר, על ידי ההצטרפות אלינו וכן הלאה. ואנחנו נמצאים כבר לקראת הגילוי הזה וצריכים להמשיך ללכת לקראת זה. כל זה טבוע בנו, ולאחר צמצום א' מתרחשת בניית המסך והתהוות הפרצוף.

בפרצוף הזה כבר נמצא המצב העתידי שלנו. הפרצוף מורכב מראש, שמחליט באיזה אופן לחבר בצורה נכונה את שני החלקים האלו בתוכנו: חלק אחד שבו אנחנו יכולים להשפיע וחלק שני שבו איננו מסוגלים לעשות את זה. הראש נמצא מעל זה, וכך הוא מארגן אותנו.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מי אני: בעל הבית על החיים או צעצוע עם קפיץ?
בין שני העולמות
העולם שמופיע מתוך הערפל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest