דף הבית / כלכלה / כסף / קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה העולמית זקוקה לפעולות משותפות

קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה העולמית זקוקה לפעולות משותפות

ידיעה: "יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד קראה למדינות "לפעול עכשיו ולפעול ביחד", כדי להמשיך את הדרך אל שיקום הכלכלה.

"אנחנו כלל לא אנשים זרים, אנחנו מחוברים יחד על ידי גורל משותף", אמרה לגארד במפגש השנתי של קרן המטבע ושל הבנק העולמי בוושינגטון. "והימים הטרופים הללו צריכים לקשור בינינו יותר ויותר".

הגב' לגארד הצהירה: "קיימת דרך להבראה. היא יותר מוגבלת מאשר לפני שלוש שנים, אבל יש דרך, ויש לנו אפשרויות. בואו נפזר את העננים ונסלק את חוסר הוודאות. קל יותר לדבר מאשר לעשות, אבל צריך לעשות, לעשות פעולות משותפות ברורות. כולנו נמצאים יחד במצב הזה, ואף אחד לא יכול לשקוע באשליות על כך שיכולה להיות דה-אינטגרציה".

נפילת השוק ביום חמישי גרמה ל-G20 להתחייב ש"יינקטו כל האמצעים הדרושים לשמירה על יציבות המערכת הבנקאית והשווקים הפיננסיים בהתאם לדרישות".

לדברי האנליסטים, ההצהרה הזאת לא שכנעה את המשקיעים. "הצהרת ה-G20 אמש, ייתכן והקטינה מעט את התחושה המרה בשוק, אולם להבטחותיהם של שרי האוצר חסר בסיס מוגדר", אמרה ג'יין פולי מה-Rabobank.

"השווקים עובדים על בסיס רגעי, בשעה שהפוליטיקאים, כך נראה, עובדים לפי לוח שנה חודשי", אמר ל-BBC ג'רמי סטרטץ' מה-CIBC".

התייחסותי: אבל הם עדיין לא מגיעים להבין שהמשבר הוא בראש שלנו, בגישה שלנו לעולם ולחברה, ולא בחברה ובעולם עצמם. המשבר הוא בנו. הרי הם צריכים להגיע לרגע שבו הם יראו את ההצעות שלנו, ולא רק יראו, אלא יראו בהם את דרך ההצלה היחידה – דווקא את התיקון שלהם ולא תיקון של הטבע או של מישהו אחר.

האנושות צריכה להבין, שנגמר הזמן של "תיקון העולם" לפי שיטתו של הביולוג מיצ'ורין, שאמר: "איננו יכולים לחכות לטובות מהטבע, המשימה שלנו היא לקחת אותן ממנו!", ולפי המילים האלו עיוותנו את הטבע לפי הסטנדרטים שלנו. עכשיו אנחנו צריכים לשנות את עצמנו בהתאם לטבע.

כמו שהאנשים שמחפשים תשובות לשאלה על משמעות החיים, מוצאים את חכמת הקבלה, אם הם רוצים למצוא את התשובה המלאה והמדויקת, כך גם פה, הכלכלנים וכל השאר ימצאו אותנו, אלא שזה יהיה כרוך בייסורים ובאובדן זמן יקר.

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 11
כללי המשחק החדשים
התמוטטות שמתקדמת ללא הפסק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest