דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היום שבו נברא האדם

היום שבו נברא האדם

עליך לבדוק האם יש בך שנאה כלפי השונאים והמתנגדים שלך, או שאתה מבין שהם נשלחים אליך על ידי הבורא, שבצורה כזאת שומר עליך ואינו מאפשר לך להתחבר עם דעותיהם של בשר ודם ועם העולם החומרי, ועוזר לך להיצמד רק למקורות הרוחניים.

כך אתה צריך "לנקות" את עצמך ולבדוק את כל מה שקורה איתך. לא צריך לדאוג על שום דבר, חוץ מעל נקיות הדרך, על כך שמטרת הבריאה ומטרת החיים הפרטיים שלך יעלו בקנה אחד.

וזה לא משנה אם אתה רואה שעד עכשיו בלבלו אותך חשבונות אגואיסטיים למיניהם. אתה צריך תמיד לזכור שבכל מה שקרה עד עכשיו – "אין עוד מלבדו". ומרגע זה והלאה: "אם אין אני לי, מי לי". אם אתה נמצא בין שני התנאים הללו, אתה בהחלט יכול להגיד שהגעת לראש השנה, להתחלה חדשה.

אך נאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה". המטרה הסופית ("סוף המעשה") היא להגיע לאהבה לזולת. אם עדיין יש לך אי אילו חשבונות פרטיים עם מישהו, אתה עדיין לא בכיוון הנכון. ואם אתה רוצה להתעלות, לרכוש ידע, להבין, או אפילו אם אתה רוצה להשפיע – גם אז צריך לבדוק האם ההשפעה הזאת אינה אגואיסטית.

וכך החשבונות שלך יהפכו נקיים יותר ויותר, ובסופו של דבר תגיע ליום הראשון של ראש השנה, שבו נברא האדם. הכול מתחיל מהרגע שבו האדם בורא את עצמו.

וכך זה יהיה בכל פעם: ישנם ארבעה ראשי שנים, ובכל אחד מהם יש חשבון חדש והתחלה חדשה, עד שהאדם יסיים את כל התיקונים שלו.

אבל הבדיקה צריכה להיות: עד כמה הדיין הפנימי שלי אינו משוחד, עד כמה הוא הגון, חד, גיבור, ומוכן להתעלות על פני כל החשבונות הפרטיים. וזה לא פשוט. צריך להיות כאן חשבון על חשבון על חשבון – עד לעומק שאליו האדם מסוגל להגיע.

וכל זה לא מגיע כדי שהאדם יאכל את עצמו, אלא להיפך, כדי שישתוקק לראות את האור באורו של הבורא, כמו שכתוב, "באורך נראה אור". האדם צריך להשתדל לראות את הכול באור האהבה לזולת, וביחס לקנה המידה הזה לבדוק את עצמו.

והוא לא צריך לשים לב לכל מה שקורה בינו לבין האחרים. הרי יכול להיות שהבורא "מסובב" אותך לראות את האחרים בצורה כזאת, או שהוא "מסובב" אותם כך כלפיך. על זה נאמר, "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". יכול להיות שהם הרבה יותר גבוהים ממך, ואתה פשוט עוד לא מסוגל להבין אותם. על זה כתוב "תמים תהיה עם ה' אלוקיך".

לכן, היות ויש לנו את תורתו של הרב"ש, את המאמרים שלו שמסבירים לנו כיצד להתחבר לקבוצה, וכן את מאמרי בעל הסולם ומקובלים נוספים שמראים לנו את הדרך, ומאפשרים לנו למשוך את המאור המחזיר למוטב – הרי ככל שנבדוק את עצמנו יותר לפי המקורות האלה, כך נתקדם בצורה בטוחה יותר. והעיקר, לא לפחד כלל!

לא צריך לפחד מכך שהדרך כל כך קשה ומלאה בספקות ובחשבונות כל כך רבים שמעורר בנו האגו. לא צריך לשים לב לזה, אלא להשתדל כמה שיותר להגיע ל"סליחות", לחשבון נפש, ומתוך זה לעלות להתחלה החדשה. מי שמוותר על הכול, מגיע למטרה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 26.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרושה התחלה חדשה!
מאחל לכם שנה טובה!
אור דרך הסדקים שבקיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest