דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סגורים בין שני כוחות

סגורים בין שני כוחות

המקובלים רוצים לספר לנו על התפתחות המערכת שבה אנחנו נמצאים, כדי שדווקא היום, בתקופה הקריטית הזאת, נבין מה עלינו לעשות. המקובלים חקרו את המערכת הזאת, השיגו את ההתפתחות הארוכה שלה בעולמות העליונים, את תהליך ההכנה הגדול, את השבירות ואת התיקונים, את בניית המנגנונים השונים והתכונות של הנברא העתידי.

כשהנברא הזה כבר היה צריך להרגיש את עצמו בנקודה המרכזית של הבריאה, שהיא העולם הזה, החומר שלנו התחיל להיבנות. בעל הסולם תיאר כיצד החומר הזה נוצר לאחר המפץ הגדול ויצר את כדור הארץ. לאחר שכדור הארץ התפתח במשך מיליוני שנים, התרחשו תהליכים מתחלפים של חימום וקירור הקרום, עד שהחומר מצא את מקומו הסופי, והתחלק בהתאם למצבי הצבירה: גז, נוזל, מוצק ופלזמה.

ואז נוצרו התנאים להיווצרות החיים הביולוגים על פני הקרום שעוטף את כדור הארץ הבוער. עברו עוד מיליוני שנים, עד שהאדם המודרני התחיל להתפתח. אנחנו מחלקים את הזמן הזה למקטעים רבים, אך בעצם מדובר על הרצון לקבל שמתפתח.

אם כן, קדמו לנו שלבי התפתחות שונים מאוד: השלב האסטרופיזי (היווצרות היקום), הגיאולוגי (היווצרות כדור הארץ), האבולוציוני (התפתחות עולם הצומח והחי), וההיסטורי (התפתחות האנושות)…

בכללות, זאת צורת האבולוציה של הרצון לקבל, שגדל מדור לדור. עד עכשיו ביצענו את פקודותיו, ולכן לא הייתה לנו שום בחירה חופשית. הרגשנו שאנחנו חופשיים רק מפני שלא היה לנו את כוח ההתנגדות לרצון שלנו ופעלנו לפי ציוויו של כוח אחד: הכוח האגואיסטי.

האגואיזם היה הכוח היחיד שהניע אותנו, ואנחנו צייתנו לו לחלוטין, מרצוננו. הוא היה בעל הבית, והייתה לו שליטה מלאה עלינו, שליטה בלתי ניתנת לערעור, ואנחנו ביצענו בשמחה את פקודותיו. הן לא היו מעוררות בנו טיפת התנגדות. בעל הבית היה מצווה, ואני מייד רצתי לשרת אותו. יתר על כן, אני בכלל לא הבדלתי ביני לבינו – הפכתי להיות חלק בלתי נפרד ממנו.

אולם היום מתגלה בנו כוח נוסף, ולכן אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים בבעיה גדולה. הרי אנחנו לא יודעים לחיות עם שני כוחות מנוגדים זה לזה. אנחנו עומדים בפניהם, המומים. איבדנו שליטה, הפסקנו להבין מה קורה, ומצאנו את עצמנו במצב נואש.

התגלתה לנו המערכת שבה פועלים כוח ההשפעה וכוח הקבלה. כוח ההשפעה מגלה יותר ויותר שליטה, בשעה שאנחנו כבר התרגלנו לחיות עם כוח הקבלה, אנחנו בנויים בהתאם אליו. כוח ההשפעה פועל לא בנו עצמנו אלא בינינו, בסביבה שלנו, ואנחנו צריכים לעבור לצידו, להצטרף אליו, להתחבר אליו, ללמוד לעבוד איתו. כל זה חדש בשבילנו, ולכן אנחנו מוצאים את עצמנו במשבר.

דווקא בתקופה הזאת, כפי שניבאו המקובלים, מתגלה חכמת הקבלה, כדי להסביר לנו כיצד לנהוג הלאה. ולכן בעל הסולם אמר שקודם כל אנחנו צריכים לשבת וללמוד. ללא הלימוד, עדיף בכלל לא לעשות כלום.

הרי כל השיטות שלנו נובעות מהמערכת הישנה הקודמת, ולכן הן רק גורמות נזק, מפני שחוקים חדשים התחילו לפעול. זה קורה גם ברמה הגלובלית וגם ברמה האישית, גם בעולם וגם בחייו של כל אחד. ולכן, קודם כל, בואו ניגש ללימוד, כדי להבין לאיזה מצב נכנסנו, באיזו רשת הסתבכנו.

כשנלמד את העניין, נבין את מהות הבעיות המודרניות, ואז נמצא פיתרון נכון.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 22.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המתאם ביני לבין העולם החדש
בעל הבית שלא משלם על העבודה
אנחנו נבנה את עולמנו הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest