דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמרי הערבות / המשבר נובע מחוסר ההתאמה לטבע

המשבר נובע מחוסר ההתאמה לטבע

האנושות נמצאת ברשת שנקראת "רשת הערבות", אך היא אינה מסכימה איתה. ולכן אנחנו מסבירים לכולם: "אנחנו צריכים להיות ערבים זה לזה. כי אז נהיה מותאמים לרשת הזאת, נהיה איתה באיזון, בהשתוות הצורה.

הטבע עצמו מגלה לנו עכשיו את תנאי הערבות: "היום אני נמצא בערבות ב-5%". בעוד חודש זה יהיה כבר 6%, אחר כך 10% וכן הלאה. וכך אנחנו שוקעים יותר ויותר במשבר, שנובע מחוסר ההתאמה שלנו לטבע.

המשבר נובע מחוסר ההתאמה שלנו לערבות שהטבע מציג לנו מיום ליום ביתר בירור, עד שזה יגיע ל-100%. זאת ה"צרה" שאליה נפלנו.

ולכן אנחנו צריכים לצאת אל העולם ולהסביר שאין לנו ברירה אחרת: "בואו נתקשר, בואו נהיה מותאמים לטבע. אחרת נקבל מכות רבות, עד שלא נוכל לסבול אותן".

זאת בעצם ההפצה שלנו. וכאן חשוב לזכור שהערבות אינה איזושהי פנטזיה שאנחנו מנסים לכפות על העולם, אלא היא מתגלה כתנאי ריאלי, שאין לאן לברוח ממנו. תרצה או לא, זה לפניך.

מכאן נובעות כל הבעיות הכלכליות הנוכחיות. הרי אנחנו כבר נמצאים ברשת הערבות, שמנהלת את כולנו בכל התחומים. מצפים לנו אסונות אקולוגיים, טכנולוגיים ואחרים, אנחנו לא נוכל לנהל את המערכות והרשתות שאנחנו יצרנו במו ידינו. הדברים יצאו משליטתנו.

כל העניין הוא שהטבע כבר קָשַר בין הרצונות האגואיסטיים שלנו, ואילו אנחנו עדיין לא רוצים את זה. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתוכנה החדשה. אחרת, זאת תהיה ממש צרה.

אנחנו כותבים בכל מקום: "העם צמא לערבות הדדית". זאת אומרת, אנחנו חייבים להגיע למה שכבר קיים. זה דומה למה שקורה לילדים קטנים: הם צריכים לשתות, אך אינם מבינים את זה. זה המצב שבו נמצא היום העולם כולו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 23.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה נדרש מאיתנו בהפצה
עולם קטן ונבוך
אף אחד לא יעזור לנו, חוץ מאיתנו עצמנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest