איך בונים סביבה?

מתוך שיעור מס' 7 בכנס הקבלה בטורונטו

הצרות שהעולם חווה היום מובילות אותנו לבניית סביבה חדשה, שמתחשבת ודואגת לכולם יחד בצורה שווה. בראש ובראשונה, עלינו לספק לכולם רמת חיים נורמלית. ובעולם קיימים כל המשאבים הדרושים לשם כך.

העולם בנוי בצורה כזאת, שכל אחד יכול לקבל את כל מה שדרוש לו לחיים הגשמיים שלו, וכל שאר המילוי יגיע מהקשר בינינו, מהרגשת האור העליון, מדרגת האדם שנמצאת למעלה מדרגת הבהמה.

היום אנחנו נמצאים במצב שאנחנו חייבים לממש את זה בתוך העם. ובשנה הקרובה אנחנו נראה כיצד הדחף האינסטינקטיבי לכך יוציא את האנשים לרחובות ולכיכרות, לדרוש כל מיני דברים, ולממשלה לא יהיו תשובות. פתאום אנחנו נגלה שלמדינות העשירות ביותר אין כלום.

ההשגחה העליונה מסדרת את הכול בצורה כזאת, שרק בחיבור בינינו אנחנו נמצא את הפיתרון. ולא יעזרו לנו מהפכות למיניהן, שבמסגרתן ניקח מהעשירים ונחלק לעניים. כבר עברנו את זה וראינו שזה רק גורם להרס התעשייה והמסחר. החיבור הוא הפיתרון.

אנחנו צריכים להסביר את העקרונות הללו, להעביר לאנשים את הידיעה הזאת, את ההבנה הזאת, עד שהם יתרגלו לגישה הנכונה, להסתכלות הנכונה. הרי עומדת לפנינו המערכת החדשה שאליה נכנסנו, כמו לתוך מטריצה. העולם הקודם כבר לא קיים יותר.

מדענים רבים כבר כותבים על זה. האנושות מאמינה למדע, ולכן אנחנו צריכים למשוך אלינו את המדענים ולהציב אותם בחזית. הם כבר מגלים את המערכת האינטגרלית שעליה אנחנו מדברים. ובעזרתם נוכל לשכנע את כולם להשתנות ולהפוך לחברה אינטגרלית. אנחנו יכולים להראות שזה הפיתרון היחיד לבעיות שלנו.

נניח ששואלים אותנו, "איך אפשר לעשות זאת? איך נשנה את עצמנו?". על זה כתב בעל הסולם במאמר "החירות", שהבחירה החופשית היחידה שלנו היא בבניית הסביבה. לראשונה בהיסטוריה, עומדת בפנינו ההזדמנות לפעול באופן עצמאי. זה נוגע גם לקבוצות שלנו וגם לאנושות בכללותה: אנחנו צריכים לבנות את הסביבה שתשפר אותנו.

איך אפשר לבנות כזאת סביבה? – צריך לחפש את המערכת שנסתרת בינינו. אנחנו בעצמנו בונים אותה, כתוצאה מהניסיונות שלנו לנחש ולדמיין לעצמנו כיצד היא אמורה להיראות. מתוך החיסרון הזה אני בעצם שואל את עצמי: "מיהו הבורא? כיצד הוא מסדר את כל היחסים בינינו? כיצד הוא פועל בינינו? כיצד הוא מקשר בינינו? כיצד פועלת אותה מחשבת הבריאה, שכוללת את כולנו יחד?".

בכך שאני בונה את הצורה שנראית לי כנכונה, אני מגלה בתוכי את החיסרון לגלות את הבורא. כמו ילד קטן שבונה מכוניות ואוניות מלגו, וכך הוא נעשה חכם יותר, בזכות ההשתדלות שלו לבנות בעצמו דבר שכבר קיים. וכתוצאה מכך הוא מקבל את ההבנה, הוא בורא את הדברים. כך גם אנחנו מגיעים להתאמה לבורא, לחיבור עימו, להבנה שלו.

כשאנחנו עולים מהעולם הגשמי שלנו, אנחנו בונים בהדרגה את עולם אין-סוף. בדרך אליו אנחנו עוברים דרך חמישה עולמות. בכל פעם ההסתרות הן אחרות, כדי שנבנה בצורה יותר ויותר מתוחכמת עוד ועוד דברים, עד שנבנה את כל המערכת. כתוב שהבורא ברא את עולם אין סוף והחריב אותו, ובני האדם הם אלה שמתקנים ומרכיבים אותו מחדש, בדרך מלמטה למעלה.

את זה אנחנו צריכים לזכור. נמצאת לפנינו עבודה גדולה, מערכת גדולה, ואנחנו צריכים להשתדל להתייחס בתשומת לב לכל דבר שבעולם ובחיים: כל זה מתגלה לי כדי שאגיב לכך בצורה הנכונה.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס הקבלה בטורונטו, 18.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפיתרון הקל
אחרי שהאגואיזם הגיע לרוויה
מימוש הנשמה: ללמוד וללמד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest