דף הבית / כלכלה / כסף / אובמה הציב אולטימטום

אובמה הציב אולטימטום

ידיעה: אובמה הבטיח לגאול את ארה"ב מהאבטלה. הוא דרש מהמחוקקים לאשר את התכנית החדשה "תיכף ומייד". בנאום בן חצי שעה הוא חזר על הביטוי הזה כשמונה פעמים. הוא ביקש מהקונגרס להקציב 447 מיליארד דולר למאבק נגד האבטלה. הרי היא נחשבת לאחת הבעיות המרכזיות במדינה. רמת האבטלה הגיעה ל-9.1%. ואחוז דומה מהאוכלוסייה מועסקים במשרות חלקיות, וכל זה – לא כולל את אלו שאינם מוצאים לנכון להירשם בלשכות התעסוקה.

הפופולריות של אובמה בתחילת ספטמבר הייתה הנמוכה ביותר בקדנציה שלו: יותר מ-60% מהאמריקאים חושבים שהמדיניות הכלכלית של אובמה אינה נכונה. לא הייתה לו שום ברירה אלא להציע תוכנית שתמצא חן בעיני הדמוקרטים, הרפובליקנים והבוחרים.

עם כל זה, האולטימטום של הנשיא לא הרשים את יריביו. ראש הסיעה הרפובליקנית בסנאט, ג'ון קייל, הכריז: "הנשיא רוצה שלשם מימוש התכנית שלו אנחנו נסכים להעלאת המיסים? הוא יכול לרצות!"

התייחסותי: כתוצאה מהניסיון הכושל ליצור מקומות עבודה, ארה"ב תפסיד עוד יותר ממה שהייתה מפסידה ללא הניסיון הזה. העולם מתקרב למצב שבו נצטרך פחות ופחות מקומות עבודה. "העבודה על עצמנו" צריכה להפוך לעבודה העיקרית של כל אחד ואחד. הטבע דוחף אותנו להגיע לאיחוד בתוך המערכת האינטגרלית האחידה. חוסר ההתאמה שלנו למערכת הזאת מורגש בנו כמשבר.

כדי להתאים את עצמנו לתנאים החדשים אנחנו חייבים להקים ארגון חינוך עולמי שינהל את כל דרכי ההשפעה על בני האדם, כולל אמצעי התקשורת. מיליוני אנשים צריכים להיות מועסקים בארגון הזה. לכל המובטלים יהיו מקומות עבודה. גם אם לוקחים בחשבון שבזמן הקרוב כל המפעלים ה"מיותרים" (אלו שמייצרים סחורה שאינה הכרחית) יפשטו את הרגל. עדיין – תהיה עבודה לכל אחד, כמחנך או כחניך. מתי נזכה לראות את ראשי המדינות מגיעים להבנה הזאת של הדרך לצאת מהמשבר?

ידיעות קודמות בנושא:
ארה"ב ממשיכה לחוות משבר כלכלי
יש עבודה לכולם ולכל אחד!
שוטטות במשבר אבטלה אמריקאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest