דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק לשנות את הכוונה

רק לשנות את הכוונה

שאלה: איך אפשר להגיע לתפילה על השפעה ולא על עצמי?

תשובתי: זה נקרא "תפילת רבים", ואפשר להגיע אליה רק כתוצאה מהשפעת האור. אם אני רוצה לגלות את הכלים (הרצונות) שלי בצורה הנכונה, אם אני רוצה להבין את המצב האמיתי שלי, מבלי להיות באיזושהי אשליה שאני כבר נמצא ברוחניות, אני צריך שהאור יאיר לי.

הכרת הרע יכולה להגיע רק בתנאי שהאור קודם לכלי, לאחר שאני בעצמי רוצה אותו. ואז הוא בא ומגלה לי את הכלי בצורה כזאת שאני רואה ש"זה לעומת זה עשה האלוקים". וכתוצאה מזה, אני נמשך לטוב ורוצה לשנות את הכוונה שלי.

אנחנו צריכים רק לשנות את הכוונה. רק הפעולה הזאת פועלת כ"טריגר" ומבצעת את המהפך הזה. האור מעביר אותי מהכוונה על מנת לקבל לכוונה על מנת להשפיע. לכן אנחנו צריכים להימשך אליו, אל הכוח הזה שעושה את כל השינוי בבריאה.

הבורא ברא את הרצון שלי, שפועל בצורה רעה, והוא יכול להפוך אותו לטוב. הכוונה על מנת לקבל מתגלה מתוך השבירה. הריחוק בין הכלים הוא הרע. ואנחנו מגלים את מידת החיבור מעל הריחוק הזה.

אי אפשר לנטרל את הריחוק, "למחוק" אותו כאילו הוא לא קיים. הריחוק נשאר, ומעליו אנחנו בונים את קשרי האהבה וההשפעה, ולכן אנחנו מגלים אור גדול יותר פי תר"כ (620)! אנחנו מגלים את ההתנגדות הזאת בין הנשמות, ודווקא בהתנגדות הזאת אנחנו מגלים את אור הנרנח"י במקום אור הנפש דנפש. בדומה לנַגָד במעגל חשמלי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 09.08.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתקרב זה לזה
התפילה שמושכת אלינו את האור
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest