דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מינוס גדול ושחור

מינוס גדול ושחור

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בטורונטו

חכמת הקבלה מצביעה על שנת 1995 כעל רגע המפנה. עד אז, הבחירה החופשית הייתה רק למקובלים, לאנשים עם הנקודה שבלב, שהתפתחו בצורה אישית. אך בערך החל משנת 1995 כל האנושות נכנסת לפאזה חדשה של התפתחות, שבה אנחנו צריכים לבנות את עצמנו בצורה עצמאית, תוך מימוש הבחירה החופשית היחידה שלנו, שמתגלה לנו לראשונה.

וכך, מיום ליום אני רואה כיצד הכוחות שמשפיעים עליי מגבירים את הלחץ. זהו סימן שאתמול לא מימשתי אותם בצורה נכונה. אז למה אני לא יכול לרוץ בקצב שלהם, או אפילו לרוץ יותר מהר מהם? אני לא יכול להתקדם ללא לחץ מאחורה וללא משיכה מקדימה. זוהי הצורה הבהמית של ההתפתחות.

האדם, לעומת זאת, מתפתח בצורה אחרת. אני מקבל לחץ שלילי (-) מאחורה מהאגו (Ego) שגדל בי במהלך הזמן (t). ויחד עם זאת, אני מחפש בצורה עצמאית את המשיכה החיובית מקדימה: מהו הטוב שיכול להיות? זה לא אותו הטוב שמכתיבים לי, אלא אני בעצמי מחפש ובודק מה האידיאל שלקראתו כדאי לי להתפתח (?)

זוהי מדרגת האדם, הדומה לבורא: אני כל הזמן מחפש אחר הכוח העליון, האידיאה העליונה, המטרה האמיתית שכדאי לי להגיע אליה. בכל דרגת התפתחות אני כל הזמן נמצא תחת לחץ וכל הזמן ממשיך את החיפוש שלי.

אך האם ניתן להתקדם גם ללא הלחץ של הייסורים מאחורה? בשביל מה אני צריך אותם? אולי אני יכול "למחוק" את כל ההתפתחות האגואיסטית הזאת? ודאי שלא אצליח למחוק את האגו הגובר שלי, אולם אני רוצה להתקדם מהר ממה שהוא לוחץ עליי מאחור. אני רוצה לעבור ל"ייסורי אהבה", לראות את המינוס מקדימה, לפתח בעצמי את החיסרון: "מדוע אני עדיין לא שם?"

כך, במקום מינוס גדול ושחור מאחורה, במקום צרות, מלחמות, מחלות וכל השאר, אני מייצר לעצמי מינוס (-) טוב. אלה גם ייסורים, אך אלה כבר "ייסורי אהבה". אני הרי נהנה מהם, הם מתוקים לי. בזכותם אני מתכונן לפגישה עם האוהב. אולי אני עדיין לא שם, אך אני כבר משתוקק קדימה, לעבר משהו טוב. אני ריק, אך מרגיש את המילוי שמצפה לי מקדימה.

זוהי הדרך הרצויה שבה אנחנו צריכים ללכת. כאן הכול תלוי בעבודה שלנו: הקבוצה שלנו חייבת להעניק לאדם בדיוק את הצורה הזאת של ההתפתחות. ואם איננו עושים את זה, העולם ימשיך לסבול. הוא לא מבין יותר מזה, הוא בכלל לא מסוגל להתקדם ללא דחף מצידנו.

ולכן אנחנו צריכים לשנות את הכוח שמפתח אותנו: לבחור בכוח המושך קדימה, במקום הכוח הדוחף מאחור.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בטורונטו, 16.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המציאות השלישית
ייסורי אהבה מתוקים
דרך האור במקום דרך הייסורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest