דף הבית / משבר עולמי / האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 4

האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 4

דעתו של בוריס וולפסון, היסטוריון, ד"ר לחינוך, פרופסור, עמית בכיר במכון לתיאוריה ולהיסטוריה של החינוך במוסקבה: "מתברר יותר ויותר, שכדי להתגבר על משברים בהתפתחות האדם, יש צורך לא בשינוי המערכות החברתיות, אלא במשהו מורכב הרבה יותר: שינויים עמוקים בהכרתו ובהתנהגותו של האדם המודרני, שיעשירו את העולם הפנימי שלו, ימלאו בתוכן חדש את השאיפות שלו, את ערכיו החברתיים והאסתטיים, את הבנתו על המושגים של טוב ורע. המשימה היא לעצב בצורה ממוקדת את ההכרה ההומאנית של הפרט, הקבוצה, החברה, ולבסוף, של כל האנושות.

מקור ההומאניות אינו במבנה הביולוגי של האדם, זוהי אינה תכונה מולדת. כל פרט צריך לרכוש מחדש ערכים הומאנים מסויימים. לכן העניין דורש מאמצים רבים מצד המחנכים, שינויים מהותיים של מערכת החינוך עצמה, וכן בחינה מחודשת של עמדות בסיסיות, שנראו כאקסיומות עד לאחרונה".

התייחסותי: אנחנו חייבים לפתור את הבעיה הזאת. אחרת לא נוכל לשרוד. הרי זהו התנאי שהטבע מציב בפנינו בשלב הנוכחי של התפתחותנו. נוכל לפתור אותה רק אם נקיף את עצמנו בסוג כזה של השפעות שיוכלו להקנות לנו הרגלים חדשים שיהפכו לטבע השני שלנו.

צורות ההתנהגות החדשות הללו יזמינו עלינו את כוח התפתחות של הטבע, "האור המחזיר למוטב", והוא יעלה אותנו לרמת ההתפתחות החדשה. כך קרה גם בשלבי ההתפתחות הקודמים של הבריאה, מדרגת הדומם לדרגת הצומח, ומהצומח לחי.

אך העלייה מדרגת החי לדרגת ה"אדם" צריכה להתרחש בהכרה, בהשתתפות האדם. העניין הוא, שכאשר האדם בונה את הסביבה שתעלה אותו, הוא מגיע להכיר גם את הטבע וגם את עצמו, ובכך נעשה מוכן לעלות למדרגה הבאה – האינטגרציה המוחלטת של האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 3
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 2
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest