דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטריצה רוחנית וקוטג' לארוחת הבוקר

מטריצה רוחנית וקוטג' לארוחת הבוקר

שאלה: אם אנחנו רוצים להתחבר כדי להצליח בעסק מסוים (לקבל דירה, קוטג', כסף), איך הערבות פועלת בתוך המנגנון הזה? מאיפה פתאום יבוא הכסף? הרי כל הדרישות בסופו של דבר מתבטאות בכסף?

תשובתי: תחשבו, בשביל מה אנחנו מתחברים בערבות? האם אנחנו רוצים לאחד את כוחותינו החלשים כדי שנוכל יחד להפעיל לחץ גדול יותר על הממשלה? או אולי אנחנו מתחברים כדי לספק זה לזה את ההכרחיות, בדומה לגמ"חים, ומזה אנחנו מקבלים את כוח הערבות וההצלחה? אבל האנושות הרי נהגה כך תמיד, מתוך מניעים אגואיסטיים גרידא.

העניין הוא, שמתגלה היום בעולם שליטה חדשה לחלוטין, שנמצאת למעלה מאיתנו. זוהי השליטה של הטבע. מדענים רבים מדברים היום על התופעה הטבעית הזאת, ולכן מובן לנו שמדובר בכוח ריאלי ורציונלי ולא באיזושהי מיסטיקה.

אבל בעצם הם מדברים על כך שמתגלה בעולם הכוח העליון, כוח הבורא. רק שהם לא קוראים לו "אלוקות" אלא אומרים שזהו "כוח חדש", "שליטה חדשה". ועל הכוח הזה אנחנו צריכים להישען, אחרת כל מה שנבנה ייגמר כמו ברוסיה הקומוניסטית או בקיבוצים. זה יתברר כשקר מוחלט, כי אנחנו הרי ננסה להתחבר שוב לטובת האגואיזם שלנו, רק כדי לקחת כמה שיותר לעצמנו על ידי המאמצים המשותפים שלנו.

הערבות הזאת לא תהיה למען ההשפעה לזולת, אלא למען התועלת האישית הקטנה. ולכן כבר למחרת, לאחר שתשיג קוטג' זול או תוספת במשכורת, הבורא יקלקל לך את ההישגים שלך, כאילו שלא השגת כלום!

לכן צריכים להבין, שהשליטה החדשה שמתגלה היום היא כמו "אצבע אלוקים", שלטונו של הטבע, שנמצא מעלינו. ואז כבר נשיג איזשהו מגע ראשוני עם העליון. אנחנו כבר נתאחד לא סתם כדי לקבל קוטג', אלא נבין שאנחנו מקבלים את הקוטג' בזכות זה שאנחנו מתחברים זה לזה בערבות אמיתית. הרי במושג הערבות עצמו טמונה רוח מיוחדת, גישה חדשה, התעלות מעל לאגואיזם שלנו.

אחרת אני אצעק: "תנו לי ערבות, בואו נתחבר עוד יותר כדי שנוכל לסחוט מהממשלה כמה שיותר ". אבל לא, אנחנו צריכים את הערבות, והקוטג' נחוץ לנו רק כהכרחיות גשמית, אבל הרווח העיקרי נמצא בערבות!

עד כדי כך, שאנחנו נבין שהבעיה עם הקוטג' סודרה לנו בכוונה, כדי לעזור לנו להגיע לערבות. ולמעשה אין שום בעיה עם הקוטג'. לטבע יש מספיק קוטג'ים בשביל כולם, ואין שום בעיה לספק מזון, דיור וכסף לכל אחד. כל הבעיות מתעוררות רק כדי להביא אותנו לערבות, מפני שיש בה ערך מיוחד.

כי על ידי הערבות, אנחנו נשיג את מדרגת ה"אדם", מלשון "דומה" לבורא. כלומר, אנחנו מעלים את עצמנו למטריצה אחרת, רוחנית. את זה צריך להרגיש כל אחד, חייבת להיות נטייה משותפת לכיוון הזה, כי אף אחד מאיתנו לא יישאר בהמה. כולנו נצטרך להבין שהחיבור שלנו שווה הרבה יותר מהקוטג'!

ואז כולם ירגישו שהחיבור הוא באמת איזשהו כוח גדול ומיוחד, שמסוגל להבטיח את קיומנו ולהגן עלינו מכל הבעיות. מפני שהחיבור בינינו הוא הכוח הגדול ביותר מכל הכוחות הקיימים בטבע.

זהו עניין מאוד עדין, אבל הוא חייב להתברר. אחרת נתחיל לבנות קיבוצים או קומוניזם. כל מה שאנחנו עושים חייב להיות למען החיבור, ולא להיפך: חיבור למען חיים גשמיים טובים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האמת הפשוטה של היום
המנהל החדש של העולם
אין ערבות – אין קוטג'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest