דף הבית / כלכלה / כסף / 17 חתנים נבוכים

17 חתנים נבוכים

ידיעה: "כינוס של חתני פרס נובל בכלכלה שנערך בעיר לינדאו הראה שאפילו כלכלנים מובילים אינם יודעים כיצד להתגבר על המשבר הכלכלי העולמי.

ג'וזף שטיגליץ: "עד עכשיו דבר לא נעשה כדי לשים קץ למשבר האירו. כולם קיוו שהוא ייעלם מעצמו".

כריסטיאן וולף (נשיא גרמניה): "מעטים מאוד יוכלו לקבל בשלוות נפש את העובדה שמנהלי בנקים מרוויחים סכומים עצומים, בעת שהבנקים שלהם מקבלים בינתיים סיוע של מיליארדי אירו. האנשים מגיבים בצורה כואבת על הפרת צדק. הצדק הוא הדרישה הבסיסית של האנשים. לממשלה אין זכות להרגיש את עצמה תלויה בבנקים, בסוכנויות הדירוג או בתקשורת הערמומית. לא רק שלא ניצחנו את סיבת המשבר, אלא אפילו לא זיהינו אותה ולכן לא התגברנו על הסכנה. המצב שאנחנו צופים בו הוא אפקט הדומינו: בהתחלה הבנקים הצילו בנקים אחרים, לאחר מכן המדינות הצילו את הבנקים, עכשיו קבוצות של מדינות מצילות מדינות. מי בסופו של דבר יציל את המצילים? מתי ובין מי יחולקו המחסורים הגדלים בתקציב, ומי ישלם עליהם?!"

אדוארד פרסקוט: "נפח החוב המדיני של ארצות אירופה ביחס לתוצר המקומי הגולמי גדל. ישנן ארצות באירופה שכבר עומדות בפני משבר חובות, ויהיו בהן כאלו שיחוו חדלות פירעון".

פיטר דיימונד: "מערכת הפנסיה הופכת להיות יקרה יותר ויותר, מכיוון שתוחלת החיים של האנשים הולכת וגדלה וכמות העבודה הולכת וקטנה. הבעיה הזאת תוכל להיפתר אם גיל הפנסיה יועלה והאנשים יהיו מוכרחים לעבוד יותר".

דניאל מקפדן: "אנחנו צריכים להתבונן על השווקים ולפקח עליהם. אולם נכון לעכשיו קיים פחד מפני גוף מפקח אחיד. לכן אנחנו צריכים לשנות את אופן החשיבה של הפוליטיקאים הלאומיים".

כולם – חתני פרס נובל בכלכלה.
ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן להתגבר לבד על המשבר
התפתחות המשבר הגלובלי
המשבר רק מתחיל!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest