דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן המקום של העולם הרוחני

היכן המקום של העולם הרוחני

שאלה: היכן נמצא המקום של העולם הרוחני?

תשובתי: המקום של העולם הרוחני הוא רצון שדומה לרצונו של המאציל. והמקום של העולם הגשמי הוא רצון שמנוגד והפוך מהמאציל.

המקום הוא הרצון שנברא. חוץ מהרצון אין כלום. רק נדמה לי שאני קיים, שקיים הגוף הגשמי שלי וסביבי כל העולם: הדומם, הצומח, החי, בני האדם, והרצון, שזה פשוט מה שאני רוצה עכשיו.

אך למעשה, גם כל העולם הסובב הוא הרצון שלי, בצורות שונות. ולכן הרצון הזה מצטייר לי בכל מיני צורות שכביכול התגשמו בחומר. אבל גם החומר הוא רצון. כל אטום הוא רצון. המטענים השליליים, החיוביים, הפעולות ההדדיות שלהם – כל זה רצון שמתגלה בצורה כזאת בהרגשות שלי, כאילו הוא איזשהו חומר עצמאי.

אך למעשה קיים רק הרצון שלי, רצון אחד שקיים בתוך רצון אחר. ישנם רצונות פשוטים יותר ורצונות מורכבים יותר, ישנם רצונות שפועלים רק באופן אינסטינקטיבי, בזכות הכוח הטבעי הכלוא בהם, וישנם כאלה שכבר פועלים לפי התוכנית השלמה, כלומר, שהם כוללים לא רק את הרצון עצמו, אלא גם את תוכנת ההפעלה שלו. ולכן הרצונות מתחברים ומתרחקים, ובונים ביניהם צורות שונות.

אבל כל זה רק רצון. גם אני עצמי, שמרגיש את עצמי, את הסביבה שלי, את העולם הזה – מהווה רק רצון ולא יותר מזה. בתוך הרצון שלי אני מרגיש רצונות שונים, בעלי צורות אחרות. ביחס לרצון שלי, הרצונות הללו פחותים ממני, כי אני הרי מרגיש שאני קודם, וכל שאר הרצונות פחותים ממני. ולכן כולם נכללים בתוך הרצון שלי, ומולידים בי כל מיני דמויות ומצבים. הרצון הגדול בולע את הקטנים יותר, והם מציירים בו כל מיני תופעות.

חוץ מרצון אין יותר כלום. הפיזיקה מגיעה עכשיו למסקנה שאין יותר חוץ משדה של כוח. אבל השדה הוא הרצון. ובתוך השדה הזה אנחנו מרגישים כל מיני שינויים, שמציירים לנו את כל המציאות. פשוט כבר התרגלנו להתקיים בתמונה הזאת, ואיננו מבינים עד כמה היא מדומה, ולכן אנחנו מכנים את התופעות האלה שמתרחשות בתוך הרצון שלנו "העולם שלנו".

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 09.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
אני ישֵן ורואה חלום על איך שאני ישֵן
מקום העבודה הוא הרצון
תפתח לרווחה את הרצון שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest