דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להלבין את הגוונים השונים של הרצון

כיצד להלבין את הגוונים השונים של הרצון

כל המציאות היא התפתחות הרצון לקבל שלנו. בהתחלה הוא צריך להתפתח מעצמו – עד הדרגה הרוחנית, ומהנקודה הזאת והלאה אנחנו מתחילים להתפתח בשתי צורות, בשתי דרכים מקבילות: שמאל וימין – כשאנחנו תמיד עולים מעל לרצון לקבל שלנו ועובדים על חשיבות הרצון להשפיע, עד שאנחנו מתחילים להבין שאין בכלל שום רצון לקבל והכול השפעה מוחלטת.

כך אנחנו מגיעים לנקודה כזאת שאין בה שום דבר לבן, אך מחוץ לה קיים רק האור הלבן, ואנחנו מתחילים לבצע פעולות שונות כדי לתמוך בתכונה הלבנה הזאת. כל העבודה מתרחשת בלילה, כדי להפריד את הטבע המקבל מהמשפיע ולהבין שהרצון לקבל שלנו הוא רק העתקה הפוכה של האור. הוא ניתן לנו בכוונה כדי שנתגבר עליו, נתעלה מעל החושך הזה ונבנה את המציאות שלנו.

ההתגברויות האלה דומות לשיעורי בית שאנחנו מקבלים בבית הספר, או לאימוני ספורט, שבהם תלויה כל ההתקדמות שלנו. ומדריך טוב הוא מי שיש לו מאגר גדול של תרגילים טובים, בסדר הנכון ובהתאמה לייחודיותו של כל תלמיד, ויודע כיצד להביא את האדם לתיקון, למטרה, בצורה המהירה והמועילה ביותר.

כל החיים שלנו הם סדרת תרגילים שהבורא מציב בפנינו ומחכה שבכל פעם נגיב אליהם בצורה נכונה. והוא, כשופט מוסמך, אינו יכול לשגות, כי ידועות לו כל הדרכים שלנו והיסוד של כל אחד ואחד מאיתנו. לכן עלינו להבין שכל מה שאנחנו מרגישים בכל רגע של קיומנו מיועד רק להשגת המטרה הטובה והנכונה של התפתחותנו, עד למצב הסופי והשלם, בצורה המהירה והמועילה ביותר.

לכן צריך להצדיק את כל פעולות הבורא שהוא מבצע עלינו ואת כל המצבים שהוא מציב בפנינו כדי שנתאמן בהתגברות ובבירור, בקביעת היחס הנכון.

ואם אנחנו לא מבצעים את התרגיל ולא מגיבים בצורה נכונה, בהתאם לזה מגיע השלב הבא. ואם בשלב הבא אנחנו פועלים בצורה מוצלחת, אנחנו מתקנים גם את אותו החוב שנשאר לנו מהפעם הקודמת. כל המצבים קשורים בשרשרת של סיבה ותוצאה. וכל מצב שבו אנחנו נמצאים בכל רגע: ההרגשה במוח ובלב, תפיסת המציאות, הרגשת העבר, ההווה והעתיד, הרגשת כל הסביבה הסובבת – את כל זה אני מצייר על ידי התכונות שלי, כמו גוונים על רקע האור הלבן, שאותם אני לוקח מתוך הנקודה השחורה השקועה באוקיינוס הלבן של ההשפעה.

כל מה שקיים מלבד האור הלבן, שבו בינתיים אינני מבחין – הכול גוונים של התכונות שלי. ואם אעלה אותן עד להצדקת אותו האחד שמביא לי את ההרגשה הנוכחית, אראה את עצמי כנקודה שחורה בתוך אוקיינוס של אור לבן. וכל מה שאני רואה חוץ מזה, הוא תוספת, כדי להביא אותי למדרגה הבאה, הגבוהה יותר.

והמילוי הזה תמיד מגיע כהרגשת החושך, בצורות השונות שבהן מצטיירת לי המציאות הנוכחית שלי. אך כל הגוונים השונים הללו נבנים מתוך "613" הרצונות המקולקלים שלי. לכן, בכל המציאות: גם בחיים הגשמיים וגם בהרגשה הפנימית במוח ובלב, אני רואה שהבורא כל הזמן קורא לי להגיע להשתוות עימו. הרי אין לי יותר מנקודה שחורה אחת ויחידה, שהיא היסוד שהוא ברא "יש מאין", על ידי האוקיינוס של האור העליון.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 08.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לעבור לעבודה המעשית
לנקות את מקום גילוי הבורא
הבורא מושג לפי מעשיו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest