דף הבית / משבר עולמי / לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב

לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב

ההצלחה בימים אלו תלויה בביצוע שלנו את תוכנית הטבע. הטבע שואף להביא אותנו לחיבור, והיום הוא כבר מגלה לנו את זה באופן ממשי מצידו, מצד הכוח העליון. הכוח הזה מתקרב אלינו כדי שנגלה אותו, אך אנחנו מרגישים אותו כרע.

העליון מגלה לך את החלק התחתון שלו, את האח"פ, כדי לתת לך הזדמנות להידבק אליו. הוא מתגלה כצורת ההשפעה, אך זה נתפס על ידך כחושך, בלבול, חוסר אונים. ועכשיו אתה צריך למרות כל זה להידבק אליו.

אנחנו מהווים שתי מדרגות סמוכות: העליון והתחתון. ועכשיו, המדרגה העליונה, אח"פ דבינה, כלומר אלוקים, הבורא, מתגלה לנו במידה הקטנה ביותר. ועלינו להשקיע מאמצים כדי לקבל את זה בהבנה. כזה הוא הטבע ואין מה לעשות – הוא מתגלה לנו ומראה לנו שאנחנו חייבים להיות קשורים.

האח"פ של העליון דורש מאיתנו את זה, כשהוא מגלה לנו את הצורה הרצויה שאנחנו נקבל, ואז נרגיש טוב. ואחרת הוא יאיר, אך ההארה שלו תהיה עבורנו כחושך, כלומר לא אור, אלא אורתא (לילה בארמית). וכך אנחנו נקבל את ההשפעה הזאת, עד שיהיה לנו רע לגמרי ותחת הלחץ של הרע הזה בכל זאת נצטרך להשתנות, להסכים עם השליטה שלו.

לכן, מה שאנחנו קוראים לו משבר הוא למעשה לא משבר אלא גילוי המדרגה הבאה, המדרגה העליונה יותר, שאליה אנחנו אמורים לעלות. ככל שנבין את זה מהר יותר, כך נקל לעצמנו את כל התהליך שאנחנו בכל מקרה נצטרך לעבור, מתוך רצון או מתוך כפייה.

לכן אנחנו יוצאים ומשתדלים להסביר את זה לכולם. וככל שהאדם ידע על זה יותר – אפילו אם הוא לא יהיה קשוב כל כך ולא יבין על מה מדובר, אך אם המידע הזה לפחות יחדור איכשהו להמונים, הוא יתחיל להשפיע. הרי לדעת ההמון ישנו כוח מיוחד, מפני שהיא נשענת על כמות גדולה של אנשים, על העם, ולכן האנשים לפתע יתחילו להרגיש, להבין את זה.

הם יתחילו לפעול לכיוון החיבור, אפילו מבלי לדעת, כביכול, מדוע בא אליהם לפתע רצון כזה. הרי אם הדעה מתפשטת בהמון, מספיק לשמוע חצי מילה כדי שלכולם יהיה מובן מאליו שכדאי להתחבר ושזה טוב.

המצב הזה הוא גילוי הבורא לנברא. הבורא כבר מוכן להיכנס איתנו במגע באופן גלוי, במדרגה הראשונה. ולכן המדרגה הזאת מגלה לנו את החלק התחתון שלה, את האח"פ. ואנחנו קוראים לזה משבר – כלומר חוסר התאמה, חוסר איזון, חוסר קשר, הרמוניה, הומיאוסטזיס בין התחתון לעליון.

אנחנו חייבים להשתוות עימו בתכונות. הרי בכל מקום פועל החוק שמחייב אותנו להיות בהשתוות הצורה עם ההנהגה העליונה. אם לא נימצא בהשתוות הצורה – יהיה לנו רע, ואם נגיע להשתוות הצורה – יהיה לנו טוב. והעליון לא משתנה. הוא רק משתדל להראות לנו, בכל פעם ביתר בירור, את תכונותיו – את האח"פ שלו, שאליו אנחנו צריכים להידבק.

ואם איננו עושים את זה במצב הנוכחי, אז האח"פ שלו פועל לפי התוכנית המוכנה ומתגלה יותר ויותר – עוד קצת ועוד קצת. הוא כביכול מפנה אלינו יותר ויותר את הגב, עד שהחושך שמגיע ממנו יהפוך לבלתי נסבל לחלוטין עבורנו. ואז נצטרך לעשות משהו עם עצמנו, תחת לחצם של מכות וייסורים גדולים.

והעליון תמיד מתגלה בצורה עליונה יותר, כלומר בצורה רעיונית, ונותן לנו הזדמנות להתפתח בזכות זה. הוא אינו מתגלה כחוסר מזון וביטחון, אלא בעיקר כחוסר הבנה, בלבול, חוסר יכולת לשלוט. הרי הוא שואף קודם כל לפתח בך את דרגת האדם – הוא רוצה שתבין, תשכיל ותתחיל לשנות את עצמך ואת הסביבה – לבנות מחדש את המדרגה שלך, כלומר את כל העולם – בהתאמה אליו.

ואם אינך עושה את זה, הוא מסתובב עוד קצת. הרי הוא פועל כמו מנוע מכאני – מה שנקרא "בעיתו", לפי השעון. הוא מראה לך יותר ויותר את האח"פ שלו, עד שבסופו של דבר אתה תצטרך להגיב. לכן לא כדאי לחכות!

ניתן לומר שכבר יש לנו כאן עסק עם קבלה מעשית.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 02.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מי שיהיה אינטגרלי – יצליח
משבר ההתנגדות לבורא
עולם עגול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest