דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנגיעה הראשונה בבורא

הנגיעה הראשונה בבורא

על מנת להתקדם, אנחנו חייבים לגלות את גדלות העליון. אך הגדלות הזאת של העליון אינה מפני שהוא טוב לאגו שלנו, אלא להיפך. הוא עליון בשבילי, מפני שהוא משפיע ואוהב, ולא מפני שיש לי רווח מכך שיש מישהו כל-יכול שמגן עליי.

אלא אני צריך לשאוף להגיע אליו רק מפני ש"להיות לידו" פירושו שאני בעצמי ארכוש את תכונת ההשפעה ואהבת הזולת. זה מה שנקרא להתקרב לבורא – להתקרב בתכונות שלי, בהשתוות הצורה, ולא להתקרב כמה צעדים קרוב יותר כדי לגעת בו עם הידיים ולתפוס לעצמי כמה שיותר.

לכן צריכה להיות כאן "הסרת העורלה". אני מסיר את הענן הזה שעומד בינינו, את העפר הזה – במידה שבה אני יכול להסיר את רצוני האגואיסטי. ואז אני נמצא במגע עם העליון. זה כבר לא המגע הפשוט שבו האחד מקבל והשני משפיע – אלא מגע בין שניים שמשפיעים זה לזה.

המגע הראשון הזה בין הנברא לבורא נקרא "ברית מילה", שבה אנחנו מתחילים להסיר את הווילון המפריד בינינו, שנקרא "עורלה".

הפעולה הזאת מתרחשת בכל מדרגה ומדרגה. וכאן עלינו לברר במדויק מה שייך לעליון ומה שייך לתחתון: מי צריך להסיר מעצמו את הכיסוי הזה. הרי אנחנו לא מסירים את הרצון, אלא את המעטה שמכסה אותו, כלומר את כוח ההסתרה, ואנחנו צריכים לברר במדויק איזה כוח גילוי אנחנו חייבים לקבל במקום זה ועבור מה: עבור הדבר ההפוך לחלוטין, עבור תכונת ההשפעה, האמונה. אם הנברא מסוגל להחזיק בתוך עצמו שתי תכונות מנוגדות כאלה במקום אחד, הוא מתקרב לבורא.

הכול מתחיל מהשילוב בין שני ההפכים האלה, כמו שנאמר: "ביצחק ייקרא לך זרע", ולעומת זאת נאמר גם: "העלהו לעולה". בצורה כזאת מתחיל הגילוי, ההתקרבות לבורא, גילוי הרצון לקבל שמעליו אנחנו מתקדמים לקראת ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 31.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
המסך שמפריד בין שני ההפכים
הנגיעה הראשונה בבורא
ʺברית מילהʺ עבור כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest