דף הבית / משבר עולמי / דוהרים לעבר האסון

דוהרים לעבר האסון

דעתו של בוריס קגרליצקי, מנהל המכון לגלובליזציה ותנועות חברתיות: "איחוד החברה נוצר כתוצאה מהאכזבה הכוללת מהמערכת הפוליטית, שבעבר נחשבה לדמוקרטית. אבל עכשיו זה ברור לכולם: הדמוקרטיה, כשלטון העם, אינה קיימת יותר.

בינתיים ישנה מוכנות מצד השלטונות לשמור על חוקי חופש פורמליים, אבל אין רצון להתחשב ברצונם של האזרחים. המפלגות הפוליטיות המובילות, שבעבר הוציאו לפועל את הקשר בין החברה והשלטון, הפכו למחסום שמגן על השלטון מפני לחצה של החברה. אף אחד אינו לוקח בחשבון את הדעות והאינטרסים של העם. התמיכה ההדדית של האליטות הפוליטיות מהימין ומהשמאל, הפכה למשענת של המערכת, שבה הבוחר נטול יוזמה והשפעה על התהליך, שהופך לפארסה של ממש.

בינתיים ההתקוממות העממית הזאת אינה אלימה, אך אין כבר דרך חזרה. לא רק האנטי-גלובליסטים מוחים, וגם לא רק סטודנטים ופעילי שמאל קיצוניים, אלא כל העם.

זוהי רק המערכה הראשונה בדרמה ההיסטורית. אין שום "אלטרנטיבה מוכנה". היא כבר תיווצר במהלך המשבר החברתי, במסגרת המאבק הפוליטי והסוציאלי. גם לא קיימים מנהיגים "מוכנים". ליתר דיוק, איננו יודעים עדיין מי יצליח למצוא תשובות טובות יותר לדרישות החברה. התהליך הזה יכול בסך הכול להימשך לא שנה אחת ולא שנתיים. אבל התנודות שמתרחשות הן בלתי הפיכות. העקשנות, האגואיזם, השחיתות ו"המעגל הסגור" של האליטות הובילו לכך, שמשבר הכלכלה החופשית הפך למשבר הגדול ביותר של הדמוקרטיה החופשית. וכדי לצאת ממנו, כבר לא מספיק לתקן את המדיניות הכלכלית. יהיה צורך להחליף את המדינה עצמה".

תגובתי: העם מרגיש את קריאת הזמן: לשנות את מטרת קיומו, את מערכת השלטון. הוא זקוק למלא את הרגשת הנוכחות שלו, ולא להישאר עבדים שמשחקים לידיהם של הפוליטיקאים. עקשנותם של הפוליטיקאים וחוסר היכולת שלהם להבין את קריאת הזמן, מביאה לאיחור בתגובת השלטון לצורך בפיתרון. המשבר לא יאפשר להרגיע את העם בהבטחות ובנדבות. השלטונות נמצאים במבוי סתום. הפיתרון קיים רק במישור היחסים החברתיים, בהבאת החברה להסכמה הדדית, לערבות. כך מתממשת תוכנית הטבע שמפתחת את החברה לקראת האיזון, ההידמות וההשתוות בין החברה והטבע.
ידיעות קודמות בנושא:
המשבר הגלובלי – מטוס ללא טייס
אל תזלזלו בעם
הערבות ההדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest