דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה לנהל את המציאות? בבקשה!

רוצה לנהל את המציאות? בבקשה!

שאלה: האם זה מספיק שבזמן קריאת הזוהר אני מאוד רוצה להימצא בכוונה, אבל אינני מצליח להרגיש שום דבר?

תשובתי: מי שמצרף תפילה ללימוד, מרוויח. ולא משנה איזו תפילה זו, עד כמה היא מבוררת: היום יותר, מחר פחות, או להיפך. וכך בכל יום.

מה שחשוב זו הכוונה: מה אני רוצה להשיג. כי האמצעי שניתן לנו יכול להיות סם החיים ויכול להיות גם סם המוות. הכול תלוי רק בנו: מה אנחנו רוצים להשיג בזכות זה.

נתנו לך כוח עליון. איך אתה מכין את עצמך, כיצד אתה מתכוון להשתמש בו? יש לך את האפשרות והיכולת לנהל את המציאות. הרי המציאות היא כל מה שמתגלה באדם, ברצונות שלו.

מלמעלה נותנים לי התעוררויות שונות, טובות ורעות, מבולבלות וברורות, ודורשים ממני בסופו של דבר להגיב עליהן. שולחים לי מצבים שונים, בדרך כלל לא נעימים, כדי שאני ארצה לשנות אותם, ונותנים לי את האמצעי לשנות אותם. מה אתה רוצה לרכוש בזמן הלימוד? תחשוב על זה!

הכול כביכול פשוט: זה המקום שבו אני יכול להשפיע על הכוח שמעצב לי את כל המציאות. מה אני רוצה מהכוח הזה? עכשיו, כשאתה קורא עליו בספר הזוהר, תוסיף לזה את הרצון שלך שהוא יפעל. תנהל את הכוח הזה! באיזה אופן אתה מנהל אותו – לטובה או לרעה – זה תלוי בהבנה שלך, בהכרה שלך.

אם אתה מבקש עליות רוחניות, ורוצה להתקרב לאותו הכוח, להיות בהשפעה (ולשם כך אתה צריך לעבוד בקבוצה, לעסוק בהפצה, להכין את עצמך לתפילה כזאת, לבקשה כזאת), אז אתה והכוח הזה עובדים בכיוון אחד.

ואם לא, אז להיפך, אתה מזמין על עצמך את כל הצרות, מפני שאינך מבקש ממנו את הדבר הנכון. אז הוא מלמד אותך בדרך ההפוכה, כיצד לבקש בצורה נכונה. בעצם הוא מראה לך את מה שאתה מבקש. ואתה רואה שרע לך. וכך, פעם אחר פעם, בהתאם לבקשתך. עד שתחת השפעת המכות אתה מתחיל להבין שיש בזה סיבתיות ושיטתיות.

אתה מתחיל לקלוט שקיים כאן איזשהו מנגנון, איזשהו קשר בין מה שאתה עושה ומבקש ובין מה שאתה מקבל, וחייבים לחתוך את הקשר הזה, כדי שהתסריט הזה לא יחזור על עצמו שוב ושוב: אני מבקש משהו שנראה לי טוב, אבל מקבל תוצאה רעה.

וכך גם כל האנושות מתקרבת להכרת הרע. מגיעות מכות, ואנחנו מתחילים להבין שכדי להיפטר מהן, עלינו להבין את הסיבה, את המנגנון: למה הן מגיעות, באיזו צורה, מהי הסיבה שלהן, מה התועלת מהן, וכן הלאה. מתוך ההופכיות והניגודיות אנחנו מתחילים להכיר את הכוח העליון.

על זה נאמר שפרעה מקרב אותנו לבורא. פעם אחר פעם הוא מביא לנו מכות שונות, נותן לנו מצבים לא נעימים, ומתוכם אנחנו מתחילים להכיר את הבורא. הרי אלה שתי צורות הפוכות של אותו הכוח. מזה אנחנו לומדים.

לכן הכול תלוי בכוונה: כיצד אני מברר אותה, כיצד אני רוצה לשנות בעזרתה את המצב שלי: האם אני רוצה סתם להרגיש טוב, או שאני משתמש במצב הטוב ובמצב הרע כדי להתקרב למשהו גבוה יותר. זה כבר תלוי במודעות של האדם. המודעות תמיד נמצאת מעל ההרגשה, היא נבנית על פני שילוב ההרגשות הרעות והטובות. המוח מתפתח על פני הבחנות מנוגדות של הרגש, וביניהן יש לו מקום לתפיסה. וכך אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מה בונה בנו את האדם
לצפות לריפוי מהזוהר
זוהר – התרופה מכל המחלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest