דף הבית / כלכלה / כסף / עשירי צרפת: "קחו מאיתנו יותר מיסים!"

עשירי צרפת: "קחו מאיתנו יותר מיסים!"

ידיעה: "מתוך רצון לעזור לממשלה להתגבר על הקשיים הכלכליים ולהימנע מהגירעון התקציבי, האנשים העשירים ביותר בצרפת ביקשו להעלות להם את המיסים. הם שלחו לממשלה פנייה משותפת:

"אנחנו נחושים ברצוננו לעזור. אנחנו, נשיאים ומנהלים, גברים ונשים, משקיעים ואזרחים אמידים, מעוניינים להעניק "תרומה מיוחדת". היא תחושב בפרופורציות סבירות, כדי להימנע מהשפעות כלכליות שליליות.

המעשה שלנו אינו יכול להציל את הכלכלה הצרפתית, אבל הוא צריך להפוך להיות הצעד הראשון בשורת הרפורמות. האפשרות שייווצר גירעון תקציבי ושיגדל החוב המדיני מציבה בסכנה את עתידה של צרפת. עשירי המדינה נענו לקריאתה של ממשלת צרפת לסולידריות ומציעים את תרומתם להצלת המדינה".

תגובתי: צעד ראוי לשבח. אבל ודאי שהוא לא יציל את ההתפתחות הכללית של המשבר, מפני שסיבתו נעוצה בתוכנית העליונה, תוכנית הטבע/הבורא, שלפי מחשבת הבריאה צריכה להביא את כל הבריאה, את כל חלקיה, לאיזון כללי.

מכל הבריאה, דווקא האדם מתבלט באגואיזם ובזלזול שלו כלפי כל שאר חלקי הטבע. האגואיזם שלו הבשיל לגמרי, ולכן הגיע הזמן לאלץ אותו להגיע לאיזון בתוך עצמו, בחברה, עם הסביבה, עם האקולוגיה.

כל הפעולות שמחלישות את הניגוד של האדם עם הסביבה, יעזרו באופן זמני בלבד. אבל גם הצעד הזה של האגואיזם האלטרואיסטי הוא חיוני, כדי לראות את תוצאתו השלילית ולרצות לשמוע, להצליח להבין את הפיתרון הנכון.
ידיעות קודמות בנושא:
בואו נשמור על הטייקונים, זה ישתלם לנו
בנוגע לדקויות של המיסוי
להשתנות ביחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest