דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנתץ את האלילים שבך

תנתץ את האלילים שבך

כל העבודה שלנו היא לאתר מהו בדיוק הכוח העליון. ובדרך הזאת אנחנו צריכים לבצע לא מעט בירורים. תחילה, האדם מתאר לעצמו את הכוח העליון כמו הרבה כוחות, הרבה דמויות. הוא מייחס לכוח העליון את תופעות הטבע השונות שהוא מגלה מסביבו. הוא מייחס לו תכונות אנושיות, כי אין לו ממה לקחת דוגמא אחרת. הוא מייחס כוח אלוהי לכל מיני דמויות, וזה נקרא עבודת אלילים.

זהו שלב הכרחי בהתפתחות שלנו, מפני שאנחנו קיימים ברצון האגואיסטי שלנו, בצורה הפוכה, בתפיסת מציאות הפוכה, עם הרגשה הפוכה ובירור הפוך. וכך אנחנו מבררים את התכונות העליונות, עד שאנחנו משיגים את נקודת המבט הנכונה.

הדוגמא לכך היא אברהם אבינו, שהיה מוכר פסלים. למעשה, הסיפור שלו הוא הסיפור של כולנו. כולנו מתחילים את דרכנו מכך שאנחנו משתחווים לכוחות הטבע, מחשיבים אותם כטובים או כרעים. או שאנחנו סבורים שהסיבות למצבנו תלויות בבני אדם כלשהם, בסביבה, בגורל העיוור וכדומה.

כל הגלגולים שלנו מלאים בבירורים מהסוג הזה, עד שמתעוררת בנו הנקודה שבלב. אבל גם איתה אנחנו עדיין נאלצים לברר המון הבחנות, שמקרבות אותנו לתפיסה הרוחנית הראשונה.

בינתיים לא ברור לנו מהי המציאות הרוחנית ומיהו הבורא. ובדרך לבירור הזה, אנחנו נתונים להשפעת הסביבה, שיכולה לסובב אותנו לכיוון אחר, להסיט אותנו מהדרך, לבלבל אותנו, כי אנחנו הרי לא מרגישים בינתיים את הבורא ולא מסוגלים להיאחז בו.

אבל בסופו של דבר אנחנו מגיעים למצב שבו כל העליות, הירידות והבלבולים הרבים שלנו מתבהרים באופן כלשהו, מצטברים ומתאספים יחד, ואנחנו מחלקים את המציאות לשני חלקים: אני עצמי, המרגיש, ומה שאני מרגיש. חוץ מזה אין שום דבר! ואני יכול להרגיש את עצמי או בתכונת הקבלה או בתכונת ההשפעה, אין אפשרות שלישית. כשאני נמצא בתכונת הקבלה, אני משייך הכול רק לעצמי ולעולם שלי וכך נקבע המצב שלי. ואם אני נמצא בתכונת ההשפעה, היא ממלאת אותי במה שנקרא "הבורא", מלשון "בוא וראה".

בין שתי התכונות האלה אני כל הזמן נמצא בבירורים. ובסופו של דבר אני מגיע למסקנה שהכול מגיע מהבורא שמשחק איתי, שפעם מתגלה לי ופעם נסתר ממני, ובצורה כזאת הוא נותן לי תרגילים, כדי שאבנה בתוכי הבחנות יותר ויותר עדינות, כדי שאגדיר בצורה מדויקת יותר מי הוא!

זאת בעצם כל העבודה שלנו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 22.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כמו חומר ממושמע בידיו של אומן
עולם שבו ʺאין עוד מלבדוʺ
זו אינה הגרלה, אלא תמרורים בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest