לכוון את הנשמה

שאלה: מה בכל המערכת הזאת תלוי בי אישית?

תשובתי: הכול! יש לך את החברה העולמית שלנו, שבה אתה יכול להשתמש, כי היא הסביבה הקרובה ביותר שלך. תעמיד את עצמך מול הסביבה הזאת בצורה שתאפשר לך להתעורר בכל פעם מהמצבים הקטנים ביותר, לא חשוב אם הם רעים או טובים.

האדם תמיד יכול להישאר רגיש לכל מצב. הדבר דומה למכשיר שבו אפשר להגדיר את טווח הרגישות. אם אני מכוון את טווח הרגישות ל-10 יחידות, הסקאלה שלי תגיב בטווח הזה ולא תגיב להשפעה קטנה יותר.

אבל אם אכפיל את הרגישות פי 100, אני אראה שהיא תגיב להשפעה שקודם לכן המכשיר הגס לא הגיב אליה והראה 0: אני לא הרגשתי שום דבר, הייתי בערפל, לא רציתי לעשות כלום, לא חשתי אנרגיה והתפעלות, הבורא נעלם מההרגשה שלי. ועכשיו, תכוון את עצמך לרגישות גדולה פי 100 ותראה כיצד הוא פועל בתוכך, בטווח הרבה יותר עדין, שדורש ממך תפיסה מתקדמת יותר!

כך אנחנו כל הזמן צריכים לחפש. לא יכול להיות שאתה בכלל לא נמצא בקשר עם הבורא. אתה תמיד מקבל ממנו קריאה, דקירות קלות. אבל אם חסרה לך הרגישות, אתה לא מגיב אליהן. ולכן הוא נאלץ לחזור לרגישות היותר גסה שלך, ושם אתה כבר תקבל מכה קשה.

אם אתה נמצא בהשתוקקות ושאיפה מתמדת כלפי מעלה, כמו ילד שמתפתח בצורה נכונה בהתאם לגילו – לא ידרשו ממך יותר ממה שמצופה ממך. אבל אם נתקעת בגיל 4 ואינך רוצה לגדול לגיל 5, נאלצים להפעיל עליך לחץ כפול.

בדיוק כך נוהגים עימנו. ולכן אני חייב להבין, שאם בכל רגע אינני מרגיש שפונים אליי מלמעלה, זה אומר שאני לא רגיש מספיק, ושאני אמור להיות רגיש יותר ולהרגיש את הפנייה הזאת.

להעלות את הרגישות אפשר רק בעזרת הסביבה, שבה, לפי תנאי הערבות ההדדית, אנחנו מעוררים כל אחד להימצא בחיפוש תמידי אחרי הבורא! ממש לעקוב אחריו וכל הזמן לחפש אותו, בדומה לבחור שמחזר אחר אהובתו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 21.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
יש שתי דרכים להינצל מהאגואיזם
לשמוע את הלחישות שלו
"אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest