דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הערבות ההדדית – לכל העולם

הערבות ההדדית – לכל העולם

שאלה: אני רואה את התגובות על המאמרים שמציגה תנועת "הערבות", ורבים אומרים שאתה פשוט רוצה להרחיב את מעגל החסידים שלך: "הקבלה כבר לא מפתה, אז לייטמן פתח עכשיו תנועה חדשה".

תשובתי: אני אוהב כאלה שאלות וטענות, כי אני הרי שואף שיבינו את דעתי. חכמת הקבלה היא שיטה לתיקון העולם, שיש לה מה להגיד לכל אדם:

• ישנם אנשים שמתעניינים בהתקדמות רוחנית,

• ישנם אנשים שמעוניינים לנוע קדימה, מפני שחשוב להם שהם וילדיהם יתקיימו בביטחון ובשלווה,

• ישנם אנשים, שזה כמעט ולא מעניין אותם. מעניין אותם רק לחיות את החיים בצורה נורמלית: עכשיו אני מרגיש בנוח וזאת כל המטרה שלי, לשמור על הנוחיות הזאת, או להגדיל אותה ככל האפשר.

יש כאלה שעוסקים רק בצרכיהם האישיים וישנם כאלה שעסקים בצרכים הכלליים. ישנם אנשים שנמשכים לשליטה, לכבוד, למושכלות, לעושר, כלומר לדרישות גבוהות יותר בהשוואה לאנשים רגילים.

התכונות הללו טבועות בתוך כל אחד מהם, כך הם נולדו. ולכן אני, כאדם שלומד וחוקר את טבע האדם והחברה, אינני בא בטענות לאף אחד מהם, וברור לי לחלוטין שאותם האנשים שעוסקים בחכמת הקבלה או שחכמת הקבלה מעניינת אותם – הם יגיעו לחכמת הקבלה.

ואותם אנשים שאין בהם שאיפות כאלה – לא משנה כמה אספר להם על חכמת הקבלה, הם לא יגיעו אליה. אך הם יראו, שהערבות ההדדית היא אותו האמצעי שבעזרתו אנחנו יכולים היום לתקן את המשבר: גם את המשבר הפנימי שבאדם, גם את המשבר במשפחה, גם את המשבר במדינה וגם את המשבר בעולם.

ואת זה אני רוצה שהם ידעו. וכל אחד, בהתאם לשאלה הפנימית שלו, לפי מידת הנחיצות שלו, יתרום את חלקו בתיקונו העצמי ובתיקון האנושות.

לכן אין כאן שום ניסיונות למשוך את האנשים למקום שלא מדבר אליהם. לא ניתן לעשות זאת. זאת אינה תנועה פוליטית רגילה, שבה ניתן לשכנע ולפתות את האדם באמצעות מטרות כלשהן: "בוא נכבוש, ניקח מאחרים, נחלק בינינו" וכן הלאה.

להיפך, זאת תנועה שמבוססת רק על הסכמה הדדית משותפת של כל חברי החברה. ולכן כל אחד משתתף בה. כלומר, למעשה, כל אדם בעולם צריך להיכנס תחת הערבות ההדדית, אך רק לפי המידה שבה קיימים אצלו מלכתחילה, מהטבע, התכונות והנתונים המתאימים לכך.
ידיעות קודמות בנושא:
על מה מבוססת תנועת "הערבות"
מי אנחנו?
שאלות על ענייני דיומא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest