היתרון הפרקטי של האיחוד

שאלה: אתה מסביר שיש לתקן את המשבר באמצעות האיחוד, מפני שהבורא ברא אותנו כגוש אחד שלם. אך כדי להבין מהו האיחוד, כלומר, כדי להבין את טבע הבורא, בכוונה הופרדנו זה מזה, כדי שנתחבר על ידי המאמצים שלנו, וכך נוכל להשיג את הבורא ולהיות כמוהו.

ההסבר הזה שלך מובן. אך במה מתבטא היתרון הפרקטי של התיקון הזה, של האיחוד על ידי הערבות ההדדית, בהשוואה ליתר האמצעים האחרים שמוצעים?

תשובתי: אענה כך:

1. לא קיים אמצעי אחר ליציאה מהמשבר הגלובלי והאינטגרלי שחובק אותנו. לא נוכל לצאת ממנו אם ננסה להשתחרר מהתלות של כולם בכולם, אלא עלינו למצוא בתוך התלות המוחלטת הזאת את מערכת ההתנהגות הנכונה, והיא: האיחוד של כולם לגוש אחד. למעשה, כולנו כבר מאוחדים על ידי הטבע, אך אנחנו חייבים להגיע ולהכיר בכך ולשנות את הקשרים החברתיים, הפוליטיים והכלכליים שלנו בהתאם לתנאים החדשים.

במשבר מערכתי גלובלי ואינטגרלי אפשר להגיע לאיחוד רק על ידי הערבות ההדדית. כל דרך אחרת לנסות לשפר במשהו את מצבנו – לא תצליח באף מדינה בעולם, מפני שהמשבר הוא אותו משבר בכל מקום.

2. העצמאות במימוש:

א. בכל שיטה אחרת לתיקון, לשינוי, ליציאה מהמשבר, אנחנו תלויים בגורמים רבים: גורמים פנימיים, גורמים חברתיים חיצוניים, וגורמים כלכליים ופוליטיים. אנחנו חייבים לנהל משא ומתן עם השותפים ועם היריבים שלנו, להביא את הרעיונות שלנו לפרלמנט, לעקוב אחר הביצוע שלהם – כל זה הופך את כל השינויים לכמעט בלתי אפשריים. הרי כולם אגואיסטים ואף אחד אינו רוצה בהצלחתו של השני.

ב. כיוון שהמשבר הוא אינטגרלי, כל אחד מאיתנו תלוי בכל העולם.

ג. אם אנחנו נמצאים במדינה חלשה, אנחנו חייבים לבצע את ההחלטות הפוליטיות של המדינות החזקות, שחושבות לא עלינו אלא על עצמן.

ד. אנחנו נמצאים בתנאים שמשתנים כל הזמן, ולכן אנחנו חייבים כל הזמן להשתנות, לוותר, ובצורה כזאת אנחנו מצליחים לממש, במקרה הטוב, רק כמה אחוזים מהתוכניות שלנו.

3. היתרון של היציאה מהמשבר על ידי האיחוד:

א. איננו תלויים באף אחד.

ב. האוכלוסייה תקבל בברכה פניות מהסוג הזה.

ג. זה כביכול לא מפריע לאף אחד, כלומר אף אחד לא מתנגד בצורה גלויה לקריאות הללו, על אף שזה עלול לא למצוא חן בעיני חלק מהפוליטיקאים.

ד. אנו זקוקים רק להפיץ את הרעיון – ואז נגלה במהירות שינויים גדולים בחברה, מבלי לחוקק את החוקים בדרך הרגילה, דרך הפרלמנט. אנחנו חופשיים – חופשיים לפעול איך שמתחשק לנו, מבלי להתייעץ ומבלי להיות תלויים במישהו, מפני שאנחנו פועלים לא במישור האגואיסטי אלא במישור האלטרואיסטי.
ידיעות קודמות בנושא:
הערבות ההדדית
דורשים את התיקון שלנו!
הטרנספורמציה של העולם המוכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest