דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך אל המציאות המושלמת

הדרך אל המציאות המושלמת

אם אנחנו רוצים להתקדם לתפיסת המציאות האמיתית, הדבר אפשרי רק בתכונות המתוקנות שלנו. הרי בתכונותינו הנוכחיות אנחנו מרגישים רק את המציאות הזאת, שבה אנחנו נולדים, חיים ומתים ושוב נולדים חיים ומתים, וזה כל מה שיש לנו.

אם אנחנו רוצים לרכוש תפיסת מציאות אחרת, הפוכה, אנחנו צריכים לרכוש את התכונות המתאימות לכך: במקום תכונות הקבלה, תכונות של השפעה. במקום ספיגה, נתינה. הרי הרצון הקבוע שלנו לבלוע הכול "לתוכנו" הוא רק חצי מהטבע, והחצי השני הוא נתינה "מחוץ לנו".

לכן כל העבודה שלנו מסתכמת בלהשתדל להשיג את החצי השני של הטבע, לרכוש את הכוח השני שקיים בעולם. הזמן הזה נקרא תקופת ההכנה. ובה אנחנו נמצאים עכשיו, כשאנחנו משתדלים, בעזרת הקבוצה, הלימוד ושאר האמצעים להשיג כזה מצב, שבו יהיה ברשותנו גם הכוח השני, ההשפעה. ואז, על ידי שימוש בשני הכוחות, נשיג את כל המציאות שבה אנחנו חיים.

האנשים שכבר קיבלו את הכוח השני הזה של הטבע, ויחד איתו רכשו את תפיסת המציאות השלמה, נקראים מקובלים. והחכמה עצמה נקראת "חכמת הקבלה", "החכמה שמלמדת כיצד לקבל", כי אנחנו הרי רוכשים את כל המציאות בשלמותה, ולא רק את החלק הקטנטן שלה, שאותו אנחנו מסוגלים לבלוע לתוכנו בתכונותינו העכשוויות. ואז, כמו שהמקובלים אומרים, נשיג כזה מצב, שבו נתעלה מעל התפיסה הנוכחית, ונעלה אל המציאות הנצחית והמושלמת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות מעל לכל ההבדלים
מגלים קשר בין הדברים
תשחקו בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest