דף הבית / כלכלה / כסף / החיבור האגואיסטי כבר אינו יעיל

החיבור האגואיסטי כבר אינו יעיל

דעתו של ניקולאי סולבוטו, מנהל נכסים בקבוצה הפיננסית BCS: "מי שירוויח בסופו של דבר מכל מה שקורה – זו גרמניה, שהיא החזקה ביותר. היא תשלם על כל אירופה. היא תעשה זאת בתנאי שיופסקו הסבסודים של היצרנים במדינות החלשות, שלא יוכלו לשאת את התחרות ויעזבו את השוק.

את מקומם ימלאו מיידית המוצרים הגרמניים. שיעור האבטלה יעלה בגלל סגירת המפעלים, מה שיוביל לעלייה במספר העניים ולירידה בעלויות הייצור. העובדים יסכימו לעבור תמורת משכורות נמוכות יותר.

התאגידים הגרמניים לא יחמיצו הזדמנות כזאת וימקמו את קווי הייצור שלהם במדינות החלשות, מה שיעלה את רמת התחרותיות של המוצרים הגרמניים. בנוסף לכך, המדינות האירופאיות החלשות יחויבו להפריט חלק גדול מנכסיהן, ומשום שלא סביר שבמדינות הללו יהיו כאלה שמסוגלים לרכוש את הנכסים – יבואו התאגידים הגרמניים ויקנו את הכול. האם זה מה שאירופה רצתה לפני האינטגרציה?"

התייחסותי: בסופו של דבר, "האיחוד האירופי" יתפרק. הרי הם מחוברים רק בגלל האינטרס האגואיסטי, שבימינו כבר אינו יעיל ללא אינטגרציה מעל האגואיזם. נקווה שהם עוד יתפזרו בשלום, מבלי שיהיה צורך במלחמת עולם שלישית (בעל הסולם כתב שגם אפשרות כזאת קיימת).
ידיעות קודמות בנושא:
תלויים זה בזה, ושום דבר לא יעזור
אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)
הצלתו של האיחוד האירופי תלויה באיחוד העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest