דף הבית / משבר עולמי / המשבר הוא שלב המעבר מן המקומי אל הגלובלי

המשבר הוא שלב המעבר מן המקומי אל הגלובלי

דעתה של ד"ר ידוויגה יסקביץ', פרופסור באוניברסיטת בלרוס לכלכלה:משבר הוא שלב המעבר מן המקומי אל הגלובלי, מהלאומי אל העולמי, מפני שעל סדר היום ניצבת כעת ההערכה המחודשת של סולם הערכים וההשקפות. המשבר הכלכלי-פיננסי העולמי הוא משבר של סולם הערכים הרוחניים שנכפפו לטובת הערכים החומריים.

דרושה חשיבה מחודשת ערכית ומהפכנית לגבי מבנה העולם כיום. יש להפסיק את הדרישות האגואיסטיות ואת היחס הכוחני כלפי האדם, הטבע והחברה. כדי שהחברה תשרוד, היא זקוקה לכיוון חדש, כיוון ערכי ורוחני. המשבר הכלכלי העולמי דורש ויתור על האגו הגלוי של המדינות המפותחות שחותרות לפיתרון הבעיות האסטרטגיות הפרטיות שלהן, והערכה מחודשת של עקרונות השוק החופשי.

נדרש מעבר לחברה פוסט-לאומית, לתרבות פוליטית כללית וחוץ-לאומית מעל לכל ההבדלים, תוך מתן אופי קוסמופוליטי למדינות הלאומיות.

כמוסד חברתי ייחודי, דווקא המדע מציג בצורה הטובה ביותר התנהגות אנושית אחראית, שמהווה את מושא המחקר של האתיקה החברתית. המדע הוא ערך ייחודי של התרבות האנושית, שנותן את הווקטור ההומאני להתפתחותה, על ידי שילוב של הערכים התרומיים עם חוסר-ההתפשרות, שיתוף הפעולה והכוונות הגבוהות".
ידיעות קודמות בנושא:
הבעיות של הסדר העולמי החדש
המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית
הבעיות הגלובליות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest