דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזוהר מתגלה באהבה

הזוהר מתגלה באהבה

כדי לגלות את הזוהר, אנחנו צריכים להיות במצב המתאים לגילויו. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת. הבורא פשוט נסתר בתוך הנברא, היות והנברא אינו מסוגל להיות במצב שהבורא יתגלה בו.

לכן השינויים יכולים להתרחש רק בתוך הנברא. במה מתבטאים השינויים האלה? – בכך שהנברא מגיע לתנאים שבהם הבורא מתגלה, בהתאם לחוק האחד: חוק השתוות הצורה. ברגע שאנחנו מגיעים להידמות לתכונת הבורא, לפחות במידה מסוימת, אנחנו מגלים אותו. התכונה המינימלית שבה אנחנו מגלים את הבורא, על ידי ההידמות אליו, מושגת כאשר אנחנו מתחברים בינינו באיזשהו חיבור מינימלי.

כיצד הדבר אפשרי? – מעל לכוח הדחייה, שמרחיק בינינו, מעל לשנאה וחוסר הרצון להתחבר, אנחנו משתדלים לעורר בתוכנו את הרצון, את הנחיצות להתחבר בנטייה הפנימית שלנו, בנתינה הדדית, ליצור מצב שמהווה את תכונת הבורא: נתינה הדדית, קשר הדדי, חיבור הדדי, לפחות במקצת.

אבל אפילו אם איננו מסוגלים לעשות זאת, אנחנו צריכים לרצות שזה יקרה. ואז כבר אותו הכוח שנמצא בנו, הבורא, יעזור לנו, יקרב בינינו ויבנה בתוכנו את המצב של החיבור.

בעצם אין לנו יותר על מה לחשוב, רק להשתדל להגיע לחיבור בינינו, מתוך הדחייה והשנאה, שגם כדי לגלות אותן אנחנו צריכים להתמיד ולהיות כל הזמן בכיוון הזה.

לכן, בזמן קריאת ספר הזוהר, אנחנו צריכים להשתדל כל הזמן לחשוב על כך שרשת הקשר בינינו, שכבר קיימת, אבל קיימת בדחייה הדדית, בחוסר חשיבות לחיבור – תהפוך לצורתה הנגדית, לחיבור בינינו. כאשר החיבור שלנו יהיה דומה במקצת לבורא, לאור, האור יזרום בתוך החיבור הזה. וזה נקרא גילוי הבורא לנברא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
גלאי לגילוי הבורא
כשיתגלה ספר הזוהר…
העולם העליון מתגלה באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest