דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך אתה מצביע? בעד או נגד מחשבת הבריאה?

איך אתה מצביע? בעד או נגד מחשבת הבריאה?

בנברא מתחלפים כל הזמן שני מצבים הפוכים ומנוגדים: חושך ואור, ריחוק וקירוב, הופכיות ודבקות, שינוי צורה והשתוות הצורה. והדרך שלנו עוברת דרך מצבים הפוכים כאלה. אלה תמיד מצבים שבהם אנחנו "נגד" הבורא או "בעד" הבורא? ההבדל הוא רק ברמה שבה הנברא מכיר את מצבו.

בהתחלה אנחנו עוברים את המצבים הללו ללא הכרה. זוהי דרגת ה"דומם". לאחר מכן אנחנו מתחילים להבין אותם במקצת, בדרגת ה"צומח". לאחר מכן, אנחנו איכשהו מכירים את עצמנו, אך עדיין איננו יודעים לעומת מי וכיצד אנחנו משתנים, וזאת נקראת דרגת ה"חי". וכשאני כבר מבין שאני משתנה כלפי הבורא ובהתאם אליו, זאת כבר דרגת ה"מדבר".

במשך כל ההיסטוריה שלנו אנחנו מתפתחים בצורה כזאת, בכל פעם דבר והיפוכו. בכל פעם אנחנו מתרשמים יותר מה זה נקרא להיות הפוך מהבורא או בהתאמה אליו. כל המצבים האלה כבר נקבעו במחשבת הבריאה, והם מחוברים לשרשרת אחת של סיבה ומסובב, שאותה אנחנו חייבים לעבור.

אין לנו מה להוסיף למצבים האלה, חוץ מההכרה שלנו. בסופו של דבר אנחנו מתחילים להכיר שהתהליך הזה מכוון למטרה מסוימת. אנחנו משתוקקים בעצמנו להכיר את אותה המטרה, להבין מה קורה איתנו, ומה זה הסרט הזה שבו אנחנו חיים. וכאן כבר מתגלה אצלנו הבחירה החופשית, להשתתף בתהליך הזה באופן הכרתי ומרצוננו עצמנו, להשתוקק לאותה המטרה או להתנגד לה.

בימינו, כל האנושות נכנסת לשלב ההתפתחות המאוד מעניין הזה, שבו אנחנו צריכים להגיע להכרה ולהשתתפות עצמית: להחליט האם אנחנו רוצים לזרז את ההתפתחות, או לא רוצים. עלינו לראות כיצד אנחנו יכולים להשתתף בעצמנו בתהליך הזה, להשפיע על מהירותו, להביע את הסכמתנו או אי הסכמתנו עם אותם המצבים שדרכם אנחנו עוברים.

אם אני מייחס את כל המצבים הללו למחשבת הבריאה, שבתוכה אני מתפתח – אז אני מזרז את ההתפתחות שלי. כי כל ההתפתחות היא בהכרה שלי את מצבי. וככל שאני דוחף את עצמי יותר לגלות מי אני ביחס למי שמפתח אותי (שהוא בעצם הכוח היחידי שקיים מחוץ לי, כלומר, הוא בעצם מפתח את ההשתתפות שלי), כך אני מחזק יותר את העצמאות שלי, את המחשבה שלי, את ההבנה והרצון שלי.

בצורה כזאת אני יוצר את ה"אני" שלי, שנולד בתוך הנברא, והוא המטרה שלשמה נועד כל התהליך הזה. וההכרה הסופית היא בשלב הסופי, שבו הנברא מרגיש את הכוח, את המחשבה שבה הוא נמצא, המחשבה שהוא דבוק אליה. והעצמאות שלו באה לידי ביטוי בבקשה שלו מהמחשבה העליונה הזאת שתגלה לו את האפשרות להשתתף בעצמו בפעולתה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 01.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האבן שרצתה להרים את עצמה בעצמה
בקשה והודיה
ילד חכם, שמשׂחק בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest