קריאה לתיקון העולם

ספר הזוהר נכתב במאה השנייה לספירה על ידי רבי שמעון ותלמידיו, על מנת להביא את האנושות אל התיקון הרוחני. מחברי הספר גילו בו את מערכת הניהול של הבריאה, אך הם עשו זאת בזהירות רבה. הספר נכתב בסגנון כזה, שיכול להבין אותו רק מי שנמצא בהשגה רוחנית וחודר למשמעות הפנימית של המילים. כל השאר תופסים את הזוהר כספר על ניסים למיניהם או כסיפור היסטורי.

ההתגלות הראשונה של ספר הזוהר, במאה העשירית לספירה, גרמה ללא מעט השלכות בלתי רצויות, שמורגשות עד עצם היום הזה. האנושות לא הבינה את הספר הזה, מפני שהיא לא הייתה מוכנה להופעתו. האנשים החליטו שהספר מדבר על ניסים ועל מיסטיקה, ולכן החלו להכין לפיו כל מיני קמעות, רעלים, נוגדנים וכן הלאה.

מהצד השני, הפצתו של ספר הזוהר שיחקה תפקיד חיובי, מפני שהיא זירזה והאיצה את ההתפתחות הפנימית של האנושות. הכוח שנסתר בו נתן דחף גדול לפריצה הטכנולוגית והסוציאלית ובסופו של דבר הוביל את הדור שלנו לקראת הנחיצות להיפטר מהאגואיזם.

היום, כשמתגלה בעולם הקשר ההדדי הגלובלי, ספר הזוהר נועד לסייע לאנושות להתאים את עצמה למערכת הקשר החדשה ולהבין את מהות קיומה. הצלחת התהליך הזה תלויה בהפצת החכמה העליונה להמונים.

בימינו, הפעולות שמבצעים לומדי הקבלה לקראת החיבור, "דוחפות" את העולם לקראת שיטת התיקון. יוצא מאיתנו אור גדול מאוד, על אף שאנחנו עצמנו בינתיים איננו מרגישים את זה. העולם מתחיל לראות, להרגיש, להבין באיזה מצב אנחנו נמצאים. מדענים רבים כבר כותבים על הצורך בשינוי הטבע האנושי, אך אינם יודעים איך לעשות את זה.

לכן תפקידנו הוא להפיץ את שיטת התיקון הרוחנית בעולם. על המשימה הזאת של המקובלים מדובר במאמרו של בעל הסולם "שופרו של משיח". ללא הידע הבסיסי על מטרת קיומה, האנושות המיואשת יכולה להיגרר לצרות רבות, עד כדי פריצתה של מלחמת עולם נוספת.

הפצת שיטת התיקון להמונים נקראת "שופר", מפני שהיא דומה לקולו של השופר, שמתפשט למרחקים גדולים.

הלימוד הנכון של חכמת הקבלה, והעבודה הנכונה עם החברים בקבוצה, מעוררים אור מיוחד, שנקרא "אליהו הנביא". זהו הכוח שמגלה לנו את סודות הבריאה. תחת השפעתו, העולם העליון מתחיל להתגלות ולהופיע דרך מסך ההסתרה. נאמר על אליהו, שהוא יפתור את כל הקושיות והבעיות, כלומר יפקח את עינינו לתמונה האמיתית של הקיום.

גילוי חכמת הקבלה להמונים הוא התנאי המקדים וההכרחי לשם העלייה המלאה מהדרגה האגואיסטית לדרגת ההשפעה והאהבה. לכן הופיעה בזמננו האפשרות לכתוב פירוש מלא על ספר הזוהר, שבעזרתו אנחנו מושכים את האור העליון ומיישמים את שיטת התיקון הרוחני של האנושות.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 31.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הזוהר יעזור לכולם
סולם אל השמיים
מערכת המקשרת בין האדם לטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest