דף הבית / משבר עולמי / דמוקרטיה או שקר של האגואיזם

דמוקרטיה או שקר של האגואיזם

שאלה: אם אני לומד בקבוצה וירטואלית ועקב כך אינני מרגיש הפרעות גדולות, האם אני יכול להגיע לבקשה לבורא מתוך הבעיות הגשמיות היומיומיות, בעבודה ובמשפחה?

תשובתי: לא צריך לחפש הפרעות, לא בקבוצה הווירטואלית ולא בקבוצה הפיזית! ההפרעות מגיעות בעצמן, כתוצאה מכך שאנחנו רוצים באמת להתקרב ולהתחבר זה לזה. אז מתחילות הבעיות! ואם הן אינן קיימות, אז תתחברו ותתחילו לברר את הדברים.

ההפרעות מגיעות בהתאם למצב. אם אנשים שומרים על מרחק ביניהם, לא צצות אצלם בעיות. אנחנו רואים שהעולם הולך יותר ויותר לקראת הדמוקרטיה. ה"דמוקרטיה" היא השקר הגדול ביותר: אני מתרחק ממך ואתה ממני. ואז כמעט איננו נוגעים זה בזה, ואנחנו אומרים שלכל אחד יש חופש: זה שלי, זה שלך, אל תיגע במה ששייך לי, והכול יהיה בסדר.

אך זה לא נקרא שהכול בסדר. הרי בעצם איננו מחוברים בשום צורה! את הדברים המעטים שאנחנו צריכים לקבל זה מזה, אנחנו מעבירים זה לזה דרך איזשהו "מתאם". ובכל שאר הדברים, אנחנו בכלל לא נוגעים זה בזה. ואם איננו נוגעים זה בזה, אז אין שום בעיות, האגו שלנו מוכן להסכים עם זה, וזה הדבר הנוח ביותר עבורו. ולכן העולם המודרני הגיע לדמוקרטיה, הגנה על זכויות הפרט וכן הלאה.

אך אם נתחיל לפעול כך בקבוצה, אם נעשה את הכול "בכפפות" ונשמור מרחק זה מזה, לעולם לא נגיע לחיבור. דמוקרטיה אינה יכולה להביא לחיבור.

עד היום זה היה בסדר גמור. אבל עכשיו, כמה שלא נתנגד, אין ברירה, הטבע לוחץ עלינו, ומחייב אותנו להתחבר ולהיכנס לקשר. ועל אף שאנחנו עדיין מנסים לשמור מרחק ולשמור על אותה הדמוקרטיה, הטבע מראה לנו שאנחנו קשורים זה לזה. וכאן מתחילות הבעיות!

אינני יכול להתרחק יותר! בהתאם לצורה שהטבע מציג בפניי, המשך ההתרחקות הוא בלתי אפשרי. הוא מגלה לי שאני בו זמנית גם קשור לאחרים וגם לא רוצה להיות קשור. ובכך למעשה מסתכם כל המשבר הנוכחי.

אבל בקבוצה אנחנו צריכים לבצע את העבודה הזאת בלב! לא משנה אם אנחנו נמצאים יחד באותו החדר או מאחורי מסכי המחשב בכיתה וירטואלית. העיקר שלא נשקר לעצמנו שאנחנו נמצאים בקשר. וזאת בעיה גדולה, מפני שהאדם, הודות לכוח ההגנתי של האגואיזם, משכנע את עצמו שהכול בסדר, ושהוא כבר קרוב לאחרים ונמצא איתם יחד. הוא בכלל שוכח את עניין העבודה שבלב. יש בזה המון הפרעות.

אך אם אנחנו רוצים לברר את זה ועושים זאת ביחד, אז אנחנו מתחילים לעבוד על זה ולגלות את הכוח הרע שמפריד בינינו, כלומר בין הלבבות שלנו. וזאת עבודה לא פשוטה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות: בסירה עם הקבוצה או על החוף?
ʺפעמי המשיחʺ או ʺ10 שעות עד לסוף העולםʺ
דמוקרטיה אמיתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest