דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעבודה הרוחנית אין שום אפליה

בעבודה הרוחנית אין שום אפליה

שאלה: אנחנו רואים על המסך את החברים שלנו מלוס אנג'לס. כל אחד מהם בא מעם אחר. עד כמה מובנת להם השפה התנ"כית שלנו?

תשובתי: גם אנחנו וגם הם צריכים לפרש את השפה הזאת ברמת הרצונות, לפרש אותה בהבחנות פנימית יותר.

עבורי קיימת האמת הפנימית שלי. נניח, בעולם הזה אני יהודי במוצאי, ולידי יושב החבר הסיני שלי. אני מרוחק מהאמת שלי על ידי בלבול מס' 1, והוא מרוחק ממנה על ידי בלבול מס' 2.

בוא נתנתק מהעולם הגשמי הזה. גם אצלו וגם אצלי קיים רצון אגואיסטי מסוים. בהתאם לרמת הרצון שלו, הוא נקרא "סיני", ואני, בהתאם לרמת הרצון שלי, נקרא "יהודי".

אם כך, גם הוא וגם אני, צריכים לבצע עבודה מסוימת כדי להגיע לאמת. ועל זה מצביע המושג "שבעים אומות". לכל אחד מהם עבודה משלו, אך העבודה הסגולית זהה לחלוטין עבור כולם. נדמה לנו שזה לא כך, אך למעשה, העבודה רק שונה במקצת באופי החיצוני שלה, אך כלפי האופי הפנימי, כלפי העביות הפנימית, כלפי כל השלבים של הדרך – לכולנו יש את אותה העבודה.

נדמה לנו שלשני קשה מאוד, והשלישי בכלל אינו מסתדר, והרביעי כאילו כבר נולד מלאך ומשיג מייד את המטרה. אך למעשה אינני יודע שום דבר, אינני רואה את התמונה הכללית, שבה כולם עובדים בשווה.

ולכן, הרצון האגואיסטי הגדול מחולק ל"שבעים אומות העולם" ולישראל. אל תחשוב שלישראל קל יותר מהאחרים. פשוט כל אחד פועל מתוך שכבה אחרת של הרצון הכללי.

והעבודה האמיתית של ישראל היא לצאת מכל "שבעים האומות" אל האמת. הרי ישראל נכללו בהם על ידי השבירה. על זה נאמר: "והייתם לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש". ולכן מגיעים אלינו תלמידים מעמים שונים, כולם באים מתוך הרצון לקבל הכללי ומשתוקקים מתוכו ישר אל הבורא. לכן כולם נקראים "ישראל".

כל השאר, שאינם מתעוררים, נקראים "שבעים אומות העולם". הם יצטרכו לתקן את עצמם בהמשך. אבל כך או אחרת, כל התכונות וההזדמנויות של כל אחד "תפורים" בדיוק עבורו. אין ברוחניות העדפה לאף אומה.

אתה יכול להגיד: אבל הרי ב"גוף" הכללי של אדם הראשון ישנם איברים חשובים יותר וחשובים פחות! – נכון, אבל זה נוגע לסדר התיקון: תחילה ניגשים לתיקון הרצונות הזכים יותר, ואחריהם העבים יותר. אולם השלמות מוחקת את כל חוסר האיזון. ולכן מספיק שיהיה פצע אחד קטן, חוסר של תא אחד בלבד – ובכל הגוף לא תהיה שלמות. במובן הזה, כולם שווים, לפי העיקרון: כלל ופרט שווים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 24.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
סדר תיקון הנשמה הכללית
ישראל שבנשמה
נצא יחד מהגלות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest