דף הבית / משבר עולמי / פער בין שתי מערכות

פער בין שתי מערכות

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

מעולם עוד לא נקלענו למצב כמו המצב הנוכחי. מעולם לא נתקלנו בהתנגדות של שתי מערכות. היום כולנו יחד מרכיבים מערכת אינטגרלית כללית (We), אך זוהי מערכת אגואיסטית. במקביל לכך, אנחנו נמצאים בתוך מערכת הטבע, טבע ההשפעה והאהבה. הפער בין שתי המערכות הללו, הוא שיוצר את הרגשת המשבר.

הפער הזה הולך וגדֵל, כי אנחנו הרי מתפתחים בתוך האגואיזם שלנו, בעוד המערכת העליונה מתקרבת אלינו. והמשבר מתגלה בעיקר כתוצאה מהתגלות הטבע.

בעבר, לכל אורך ההיסטוריה, אנחנו בעצמנו הרחבנו את המערכת שלנו, עד שהגענו היום לאינטגרליות ולקשר הדדי. אמנם כל אחד ממשיך לפעול בתוך האינטרסים הצרים שלו, אך הוא כבר אינו יכול להתפטר מהקשרים הגלובליים. הוא תלוי לחלוטין באחרים.

בסופו של דבר יש בינינו תלות הדדית ושנאה הדדית, דבר שמנוגד באופן קיצוני לכוח ההשפעה שפועל עלינו. לא רק שאנחנו כבולים זה לזה ומפורדים לחלוטין, בנוסף לכך אנחנו גם מנוגדים והפוכים מהבורא.

ההופכיות הזאת, השוני הזה בתכונות, הם שמביאים לנו את הצרות. והן רק מתחילות. אך יחד עם זה הן מעוררות את האדם לגלות ולהבין את הסיבה למתרחש. הרי אנחנו תמיד ניגשים לטפל במשהו אם הוא מפריע לנו ומזיק לנו.

ולכן היום, לראשונה בהיסטוריה, מתגלה חכמת הקבלה. וזאת משום שהגיע הזמן שהבורא והנברא יתחברו בכוח אחד, בחיבור אחד. במילים אחרות, הגיע הזמן לתקן את המשבר, להיפטר מהצרות. לשֵם כך חייבים להכיר את המערכת שבה אנחנו נמצאים, וזה בלתי אפשרי ללא השגת הכוח העליון.

איננו רואים את האינטגרליות של המערכת הטבעית, מאחר ואנחנו עצמנו איננו אינטגרליים בפנים. אנחנו דיסקרטיים, מפורדים, כל אחד בפני עצמו. אין לי מוח אינטגרלי, אין לי מחשבה אינטגרלית, אינני יכול לקחת בחשבון את כל העולם.

אך מצד שני, אנחנו מהווים גוף אחד שלם, ולפי החוק של גוף אחד, אינני יכול לבצע פעולה אם אינני בטוח שהיא תשפיע בצורה מועילה על כל המערכות שלי. לכן איננו יכולים להצליח בשום דבר.

בעולם המודרני, כל המערכות בקריסה: החינוך, התרבות, הכלכלה, היחסים בין בני האדם, המשפחה, חינוך הילדים וכן הלאה. כל מה שיצרנו במהלך התפתחותנו, קורס. והתהליך הזה ילך ויגדל, ילך ויתגלה יותר ויותר.

זה לא ש"פישלנו" באיזשהו מקום. הרי הכול היה מתוכנן מראש. פשוט היום כל המערכות שלנו מנוגדות למערכת האינטגרלית הנכונה. עכשיו אני צריך להתחשב בכל העולם, ואילו אני, לפי הטבע שלי, אינני מתאים לזה. אז מה לעשות?

אני דואג רק לעצמי, מקסימום למשפחה שלי, לסביבה שלי, לעיר, למדינה, לעם… אבל לדאוג לכל העולם?! אפילו אם הייתי רוצה, איך אפשר ליישם את זה? אין לי שום הכנה לזה. הרי אני צריך להיות שונה מבפנים, חייבת להיות בתוכי מערכת אינטגרלית, כדי שבאופן טבעי אחשוב על העולם בכללות, כמו על עצמי.

רק אז אני אצליח, בכלכלה, בתעשייה, במסחר, בהכול. ובמקרה ההפוך, לא תהיה כל הצלחה. היום זה עדיין מתגלה במידה מועטת, אך עוד מעט התמונה תתחיל להתבהר.

בצורה כזאת, הטבע, הבורא, מחייב את האדם להרגיש את עצמו כחלק מהשלם, כנשמה פרטית, ששייכת לנשמה הכללית. אנחנו סובלים מפני שעדיין איננו מהווים חלק מהשלם, ועל ידי הייסורים האלה דוחפים כל אחד מאיתנו לחיבור עם האחרים. אך דרך הייסורים היא מאוד קשה. כפי שאנחנו יודעים, היא יכולה להביא למוות, אבל גם עד למוות יכולה להיות דרך ארוכה ומלאה בסבל.

ולכן מתגלה חכמת הקבלה, שרוצה להסביר לנו את המצב, להראות לנו את המערכת שבה אנחנו נמצאים, וללמד אותנו לשנות את עצמנו, ולהפוך מחלקים בדידים לחלקים אינטגרליים, שכל אחד מהם כולל בתוכו את כולם.

לראשונה בהיסטוריה של התפתחות האדם הוא אינו משנה יותר את הטבע מבחוץ, אינו מבצע פעולות אגואיסטיות ואינו מנצל את כל הידע שלו כדי לשנות משהו מחוץ לעצמו. השינויים החיצוניים הסתיימו. מבחוץ הכול התייצב, קפא, ולא ישתנה יותר. מעכשיו אני הוא זה שצריך להשתנות.

[#48934]

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 22.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפרי כבר בשל
להעביר את הקבלה לעולם
המלחציים של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest