חינוך לכל הגילאים

laitman_2009-12-20_3497_w-70.jpg

שאלה: אנחנו מנסים ללמד את העולם על החיבור, בינתיים האגואיסטי. איך נעלה את בני האדם לאחר מכן לדרגה של אהבה לבורא?

תשובתי: הם יבצעו את המעבר הזה תחת הדרכתנו. הרי אנחנו מכניסים אותם למסגרות החינוך החדש, ולא סתם עומדים ומדברים מול הקהל. האנשים יצטרכו להיכנס לרשת חינוכית, שמקיפה את כל הגילאים מאפס עד מאה ועשרים, שפועלת מעכשיו ועד גמר התיקון, בכל הזמנים. כולם יצטרכו להימצא בתהליך חינוך בלתי פוסק: נניח, שליש מהיום יעבדו, ושני שליש יהיו בחינוך, שגם זאת עבודה בפני עצמה.

ואז, בהגשה רכה ורגילה, אנחנו נסביר לבני האדם את העקרונות של בעל הסולם, בצורה שתתאים לכל העולם. הרי חכמת הקבלה מדברת על הרצון לקבל והרצון להשפיע, על שתי צורות היחסים ההדדיים, על איך לשנות את הטבע שלך. אין כאן שום דבר "וירטואלי", דמיוני, "רוחני" או מיסטי. מדובר על הכוחות שפועלים בך. ככל שתגלה אותם יותר ויותר, אתה תראה, שאף אחד אינו אומר לך "לרחף בשמיים". "רוחניות" היא הכוונה על מנת להשפיע. אם אני מצליח להשפיע לאחֵר, סימן שאני רוחני. ואם אני דואג לעצמי, אני גשמי. היחסים ההדדיים המבוססים על השפעה, הם העולם הרוחני. והיחסים ההדדיים הנוכחיים שלנו, הם העולם הגשמי.

אנחנו אפילו לא מדברים על עולמות למיניהם. הרי קשה לאדם להתנתק מהדימויים הישנים, הוא יתבלבל. לכן אנחנו מציידים אותו בהסברים פשוטים, ומגישים את כל חכמת הקבלה ללא טרמינולוגיה מיוחדת, במילים רגילות ופשוטות.

אנחנו צריכים לבנות את מערכת החינוך הזאת, כדי להעביר לבני האדם בהדרגה את הידע על הטבע האנושי. לא צריך דבר מעבר לזה. אנחנו מדברים על טבע האדם, שחוץ ממנו לא נברא שום דבר. בזכות זה, האדם יתפתח בהדרגה, עד שיגלה את מה שנמצא מבחוץ, את מערכת הקשר ההדדי שלו עם האחרים. ובה הוא יגלה את הבורא.

למעשה, אנחנו יכולים להסביר את זה במונחים של תפיסת המציאות: הוא אפילו לא מגלה את הקשר עם האחרים, אלא את עצמו. את הרצונות שנראו לו חיצוניים וזרים, הוא מגלה כרצונות שלו עצמו. מסתבר שזה הוא. כשהוא מקרב את החלקים החיצוניים אליו, הוא כביכול משתיל בחזרה את האיברים המנותקים של הגוף שלו עצמו, ובהתאם לכך הוא מגלה את המציאות המושלמת.

עכשיו אני רואה רק את מה שקיים בחלק קטן מהגוף השבור. אך ככל שאני מחבר אליו יותר חלקים, אני מגלה יותר את מה שיש בו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 19.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להשפיע זה לא לכפות
החינוך צריך להתעדכן
לשבת מחדש על ספסל הלימודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest