דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמרי הערבות / כשהבעיות אינן נפתרות בצורה נקודתית

כשהבעיות אינן נפתרות בצורה נקודתית

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

שאלה: כשהאדם מקשיב לנו, באופן טבעי מתעוררת אצלו השאלה: מה אני צריך לעשות?

תשובתי: אתה צריך לקבל עוד ועוד מידע על כך שרווחת העולם תלויה בקשר הטוב בין בני האדם. תלויה לחלוטין. הכסף, מקום העבודה, הפנסיה, הבריאות, האקולוגיה, מזג האוויר, החינוך, היחסים בין בני הזוג, כל מה שרק ניתן לדמיין, לא ניתן יהיה לבנות או לתקן בצורה "פרונטאלית", חזיתית.

אתה יכול אולי להגיד: "מה הבעיה? אם יש לנו משבר פיננסי, נדפיס עוד כסף ונחלק למי שצריך. יש בעיה עם לוב? נלחץ על לוב". זוהי שטות מוחלטת, אבל שטות כזאת שלא עושה שום חשק לצחוק, שטות מאוד מרה.

היום אי אפשר לטפל באף בעיה בצורה נקודתית, על אף שבעבר פעלנו כך. פעם הכול היה כל כך פשוט: משהו קרה כאן – מתקנים כאן, קרה שם – מתקנים שם. אבל זה לא ילך יותר. עכשיו זה בלתי אפשרי.

מצאנו את עצמנו במערכת סגורה. בעודך מתקן חלק אחד שלה, מתקלקל חלק אחר. היום אתה חייב להכיר את כל המערכת, היום אתה בעצמך צריך להיות כלול מאותה המערכת, לחשוב בצורה גלובלית, כמוה, להרגיש אותה בצורה גלובלית. ורק אז תוכל להצליח.

למה כל הפגישות של G7, G8, G20 הן חסרות כל ערך? למה אף תוכנית מדינית ליציאה מהמשבר אינה פועלת? – זאת כל הסיבה. עלינו להבין שהערבות היא הפתרון, הגישה הנכונה לכל בעיה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 14.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדגש העיקרי של הערבות
להשתנות ביחד
חולשתם של החזקים בעולם הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest