דף הבית / קבלה ומדע / טבע / מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק ד'

מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק ד'

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

האגואיזם מונח בטבעו של כל אדם

"האגואיזם מונח בטבע כל אדם, כמו בכל בעלי חיים (אולם אצל האדם הוא מכוון גם לניצול הזולת ולהשפלתו, וכן הוא נמצא בהתפתחות מתמדת)".

בעל הסולם, כתבי הדור האחרון

"אין אדם יכול לעשות תנועה בלי שום תועלת לעצמו".

בעל הסולם, מאמר לסיום הזוהר

"עייר פרא אדם יולד, כי כשיוצא ונולד מחיק הבריאה הוא מצוי בתכלית הזוהמא והשפלות, שפירושם הוא ענין רבוי גדלות האהבה העצמית הנטבעת בו (והוא אינו מסוגל בשום אופן להתחשב בצרכי הזולת), אשר כל תנועותיו סובבות בחזקה על קטבו עצמו, מבלי ניצוצי השפעה לזולתו ולא כלום (יתר על כן, על חשבון השפלת האחר. האדם תמיד מעריך את הצלחתו לא בפני עצמה, אלא ביחס לזולת, בעוד בעלי החיים מסתפקים בצרכיהם הטבעיים, וכמעט אינם משווים את עצמם לאחר. מ.ל.)".

בעל הסולם, מאמר "מתן תורה", י"ב

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק ג'
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק ב'
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק א'

One comment

  1. האגואיזם מונח בטבעו של כל אדם

    "האגואיזם מונח בטבע כל אדם, כמו בכל בעלי חיים (אולם אצל האדם הוא מכוון גם לניצול הזולת ולהשפלתו, וכן הוא נמצא בהתפתחות מתמדת)".

    בעל הסולם, כתבי הדור האחרון

    תגובתי-
    הטבע מורכב משני כוחות:
    השפעה- הכוח הראשי הנמצא כול הזמן וקבוע.
    קבלה- הכוח המשני שנברא על ידי הראשי "יש מאיין" והוא כוח מתפתח.
    מה שנברא הוא רצון. רצון לקבל שהוא חומר גשמי הנמצא בדרגת החי["כולם לבהמות נדמו"] בהתפתחות שלו באלפי שנים הרצון לקבל נהיה הרצון לקבל לעצמו בלבד המוכן לפגוע ולנצל את הזולת למען המילוי שלו.
    תכונה זו של הרצון לקבל,אופיינית לבני אנוש בלבד, והיא נקראת אגואיזם!

    בברכה דוד רהב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest