לתקן לפי הסדר

laitman_2011-01-04_congress-we_9809-70.jpg

בני האדם בעולם שייכים לכל חלקי המלכות שהבורא ברא. לכל אחד יש חלק מסוים ממנה. ובמלכות עצמה קיימות חמש בחינות של רצון לקבל, ששונות זו מזו בהתפתחות, באופי, ביכולת לתקן את עצמן, בכל התכונות הטבעיות. התכונות האלה הן תוצאה מהמבנה הרוחני, המורכב מעשר ספירות לגובה ולאורך, מג' קווים, י"ב פרצופים, וחלקים רבים אחרים שנכללים זה בזה.

ככלל, בכל אדם התכונות מתמזגות בצורה שונה. הכול תלוי במקום שלו במערכת הכללית. האור כביכול פועל ומשפיע עליה מבחוץ, באופן רציף, ומעורר בזה אחר זה את החלקים השונים לפי סדר גדילת העביות, מבחינת שורש ועד לבחינה ד'.

ההשתייכות לחלק זה או אחר של המערכת הכללית אינה תלויה בנו. אבל כולנו מחוברים הדדית, וכאשר מתעוררות הנשמות ששייכות לבחינת עביות שורש, הן מושכות אחריהן את דרגת שורש של כל שאר הבחינות. לאחר מכן מתעוררת עביות א' וגם היא מעוררת את בחינה א' שבכל הבחינות.

בהקדמה לספר הזוהר, בעל הסולם מסביר כיצד אנחנו עולים בתיקונים ומתאר את סדר העלייה הזה. תחילה, בעולם העשיה, אנחנו מתקנים באופן סופי את אור הנפש, ובאופן חלקי את האורות רוח ונשמה. באופן כזה, התיקון השלם של דרגת נפש מאפשר לתקן במשהו את אור הנפש בכל המדרגות.

בכללות, זוהי מערכת מורכבת מאוד, שכל חלקיה מחוברים הדדית. כך גם מחוברות מערכות המפתח של האיברים: מערכת כלי הדם, מערכת הלימפה ואחרות. הן כוללות את כל חלקי הגוף, ולכן כשאתה נוגע בחלק מסוים שלהן, אתה משפיע על כל הגוף.

ולכן איננו יכולים לקבוע מי יתעורר מתי במערכת הכללית של האנושות. כל אחד נכנס לתהליך התיקון בהתאם לרצון שלו. אך כמובן שישנם חלקים שמתוקנים ראשונים מכוח זַכּותם, כמו האבות, וישנם חלקים שיתוקנו מאוחר יותר. בהתאם לכך, החלק שמתוקן ראשון נקרא "ישראל", כלומר "ישר אל הבורא" (ישר א-ל).

לכן יש לך את הקבוצה. בכל הדורות, עוד מימי אברהם, היו המקובלים מתאספים לקבוצה, מפני שבה אפשר להחיות חלק מהמערכת הכללית ולבצע את התיקון. וגם הקבוצה מורכבת מחלקים שונים של המלכות, אך אין זה משנה לנו. מספיק לנו שהחברים התאספו יחד ורוצים את התיקון.

הקבוצה הכרחית תמיד, כי הרי המערכת הכללית אינה אחידה, אלא היא בנויה לפי דרגות הרצון והשבירה. כמובן, כל העולם יתקדם לקראת התיקון בשלבים. כמו שלאחר תאונה רצינית הרופא מטפל באיברי הגוף הפגועים לפי סדר החשיבות, כי הם הרי תלויים זה בזה ושונים במידת חשיבותם לגוף. את העיקרון הזה אנחנו צריכים לקיים כשאנחנו מביאים את התיקון לעולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 12.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרגות הבחירה החופשית
צדק מוחלט בחיי הנשמה
סדר תיקון הנשמה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest