דף הבית / אהבה / להשפיע זה לא לכפות

להשפיע זה לא לכפות

laitman_2011-06-14_4380_us-70.jpg

שאלה: כדי להפיץ את חכמת הקבלה, אני צריך לחזק את הרצון שלי. ככל שהרצון שלי יהיה גדול יותר, כך אני אוכל להשפיע יותר לעולם. איך אנחנו יכולים לגדל בתוכנו כזה רצון, כדי שהוא פשוט יישפך החוצה?

תשובתי: לשם כך עלינו לפתח בתוכנו את היכולת לרחם על בני אדם, להזדהות עם כאבם.

יכול להיות שאתה "נדלקת" על איזשהו רעיון של בעל הסולם, החלטת לגלות את הבורא ולהגיע לדבקות בו. ועכשיו אתה רוצה לכפות על כולם את אותו הדבר. האם זו תהיה השפעה לעולם?

להשפיע לבני האדם, זה אומר למלא את רצונותיהם, ולא את רצונותיך. אתה לא מכריח אותם לקבל את מה שחשוב לך, להיפך, הרצון שלהם הופך להיות עבורך חשוב יותר מהכול. זאת נקראת השפעה.

אחרת אתה רוצה לכפות עליהם משהו בכוח. הם רוצים לראות כדורגל, אבל אתה סוגר את כל המגרשים: "אני אראה להם מה זה כדורגל. אני אכסה את כל המגרשים באספלט, ואחוקק חוק שאוסר לשחק ולצפות בכדורגל".

נראה לך שאז יהיה להם זמן לתיקון הפנימי. איזה תיקון? הם לא רוצים שום תיקון, הם רוצים כדורגל. זה נקרא שאתה אוהב? האם אתה באמת חושב שאפשר לתת לאנשים משהו בכוח? אתה פשוט שובר אותם והורס להם את החיים. האם זאת הדרך?

לאהוב מישהו, זה לקחת את הרצון שלו ולמלא אותו. ולכן דרושה לנו מערכת חינוך, כדי לפעול בהדרגה, בעדינות, ללא לחץ. אנחנו צריכים להסביר לאדם, שכל הצרות שלו נובעות מחוסר איזון עם הטבע, מהשנאה כלפי האחרים. דווקא בזה אנחנו מנוגדים לטבע ולכן אנחנו סובלים ברמות שונות. אתה נותן להם את ההסברים במידת היכולת ולאט לאט יוצר מגע עם אלה שקולטים אותם לפחות במקצת.

צריך לפנות לאדם עם מה שמבטיח לו כל טוב. לדוגמה, עכשיו זו התקופה שבה אנשים יוצאים לחופש. תחלק לאנשים בשדה התעופה חוברת צבעונית עם איורים ועם הומור, ויחד עם זה, שתעביר את הרעיון שאתה רוצה להפיץ. שיהיה לאדם נעים לפתוח את החוברת הזאת במטוס או בערסל. לפי הצורה היא תתאים למצב רוחו, ולפי התוכן זה נשמע מפתה, כי זה מבטיח לו המשך טוב עם הגיעו הביתה.

האם אנחנו יכולים להוציא חוברת כזאת? – לא יודע, עדיין לא עשינו דבר כזה…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 12.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דבּר, אם יש לך מה לומר
על מגש של כסף
על ההפצה בישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest