דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה היא מקום העבודה

הקבוצה היא מקום העבודה

laitman_2010-11-23_8256-70.jpg

בעל הסולם, מאמר "מתן תורה": "משום שהעבודה במצוות שבין אדם למקום ית' – הוא קבוע ומסויים, ואין לו תובעים, והאדם מתרגל בו בנקל – וכל שעושה מחמת הרגל כבר אינו מסוגל להביא לו תועלת כנודע. משא"כ המצות שבין אדם לחבירו – הוא בלתי קבוע ובלתי מסויים, והתובעים מסבבים אותו בכל אשר יפנה – ועל כן סגולתם יותר בטוחה ומטרתם יותר קרובה".

זהו דבר מאוד קריטי. באף מקום, באף שיטה, הקבוצה אינה משחקת כזה תפקיד, כמו בחכמת הקבלה. כאן היא הכרחית. נאמר: "או חברותא או מיתותא". אם אתה רוצה לצאת אל העולם הרוחני, להשיג את הבורא, לגלות אותו, אתה חייב להתכלל עם המורה, הקבוצה והספרים. אין לך ברירה אחרת, אתה חייב לבטל את עצמך בפניהם, אתה חייב לעבוד איתם במקשה אחת, כך שאתה והם תהיו אותו הדבר. לא יכולים להיות שום הבדלים ביניכם. ואם בכל זאת מופיעים הבדלים, זה אומר שעדיין לא יצרת כאן את נקודת האיחוד, ואז לא יכול להיות שום גילוי, אינך יכול להשיג את תכונת ההשפעה.

דווקא בזה שיטת תיקון האדם נבדלת מכל שאר הדתות, האמונות והשיטות הרוחניות האחרות. אתה מנהל את העבודה הרוחנית עם המדריך, עם הקבוצה ועם אותם האמצעים שנושאים עבורך בקבוצה את האור המחזיר למוטב. ואז אתה משיג בפנים את הבורא, במה שבנית יחד עם הקבוצה, עם המדריך, עם הנשמות שאותן אתה מגלה ושעיצבו עבורך את המצב הזה. הכול ביחד.

ולכן האנשים שאינם רוצים לתקן את עצמם, מרוחקים ממושג הקבוצה. אנחנו רואים את זה לפי כל מיני צורות החיבור האגואיסטיות, שבהן האדם מחפש תועלת, אבל לא איחוד, לא חיבור שיראה לו האם הוא באמת הולך לקראת תכונת ההשפעה, כלומר לגילוי הבורא בתוכו, או לא.

אנחנו צריכים להבין בצורה מאוד חדה, שהעיקרון הזה דורש מימוש מעשי. אם לא תשתמש בו, פשוט לא תדע היכן אתה נמצא, אתה תלוי באוויר ואינך מסוגל לכלום. ייתכן שתיאורטית אתה משכיל ויודע בעל פה את כל מה שכתוב בספרים, אך לא תצליח להתקדם ממצב למצב, אם לא תממש את ההשתוקקות הרוחנית שלך בקשר ההדדי עם החברים הדומים לך, אם כולכם יחד אינכם מבצעים את התנאים שהוצבו בפניכם.

נאמר: "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו, מפני שהמאור שבה מחזירו למוטב". המאור הזה משפיע על היצר הרע, על הדחייה ההדדית, שמלווה בבלבול ובחשבונות אישיים. אם האדם מבין ומרגיש את הבעיות האלה, אם הוא אינו מפחד לגלותן, אם הוא משתדל לא לברוח מהן, על אף שזה מאוד קשה, אם הוא אינו מסתתר מאחורי איזשהו תפקיד או עבודה ומרגיע את עצמו שהוא כביכול מתקדם, אם הוא משתדל לגלות את כל הבעיות שמופיעות אצלו עם הסביבה ומפריעות בדרך אל הדבקות הסופית, אז הוא עובד במקום הנכון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 10.07.2011

דיעות קודמות בנושא:
כשהאור זורח בעומק הרצון
המרשם האוניברסלי של ההצלחה
מהי התועלת בהתכללות בקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest